Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@13:49:17 GMT

احیای زاینده‌رود، مهمترین مطالبه مردم اصفهان است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۶۹۶۳

احیای زاینده‌رود، مهمترین مطالبه مردم اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که استان اصفهان به دیگر استان‌ها مدیر صادر می‌کند اما اکنون خود دارای ضعف مدیریتی است از این رو باید رئیس جمهور نگاهی به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار کرد: امیدوارم که سفر رئیس جمهور به استان اصفهان مایه برکت، رحمت و ارتقا سطح مدیریت استان به سطح مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وضع گرانی، معیشت و تورم مشهود در سفره مردم و نبود نظارت در گرانی‌های لحظه‌ای و افسار گسیختگی باید به صورت شفاف برای مردم کشور به ویژه مردم استان اصفهان تبیین شود. زیرا تجربه ۴۳ ساله نشان داده وقتی مردم متوجه واقعیت شوند حمایت کرده و با سختی‌ها می‌سازند.

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه مهم از رئیس جمهور در سفر به استان اصفهان، احیای زاینده‌رود براساس مصوبات شورایعالی آب است، تصریح کرد: اجرایی کردن مصوبات ۹ ماده‌ای شورایعالی آب، اجرایی شدن قانون توزیع عادلانه آب، ساماندهی زاینده‌رود از جمله درخواست مردم و مسئولان استان است.

وی اضافه کرد: باید آب انتقال حوضه به حوضه پیدا کند و طرح مطالعه شده دقیقی که سالیان طولانی بر روی آن کار شده از طریق انتقال آب از بهشت‌آباد به داخل فلات مرکزی محقق شود. در صورت تحقق بهشت‌آباد ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب برای استان چهارمحال‌وبختیاری، ۲۵۰ میلیون مترمکعب برای استان اصفهان و زاینده‌رود و ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای یزد و رفسنجان خواهد بود از این رو انتقال آبّ حوضه به حوضه مساله بسیار مهمی است.

سالک با بیان اینکه استفاده از آب‌های درون استانی باید مورد حمایت قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: احیای زاینده‌رود براساس اجرای قوانین است. براساس شنیده‌ها نماینده بن- بروجن در حضور رئیس جمهور نسبت به فرونشست زمین در استان اصفهان اظهار نظری کرده و گفته چاه‌هایی که در این استان حفر شده آب‌ها را از عمق زمین مکیده و دلیل فرونشست زمین در اصفهان چاه‌های حفر شده است.

وی یادآور شد: ولی باید گفت این‌گونه نیست و زاینده‌رودی که طی سالیان طولانی تا تالاب گاوخونی جریان داشته به دلیل خشکسالی و برداشت بی‌رویه در استان بالادست سبب شده که آب نشت زیرزمینی نداشته باشد و سفره‌های زیرزمینی پر نشود و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید آلودگی هوای اصفهان در این سفر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: حل موانع رشد تولید ملی در استان اصفهان باید در دستور کار این سفر قرار بگیرد، اصفهان قطب صنعتی و کشاورزی است از این رو از رئیس جمهور توقع داریم اصفهان را به عنوان قطب دانش بنیان در مسائل کشاورزی اعلام کنند زیرا سند این اقدام آماده شده و امیدواریم این مطلب شکل واقعی پیدا کند.

وی گفت: در حالی که استان اصفهان به دیگر استان‌ها مدیر صادر می‌کند اما اکنون خود دارای ضعف مدیریتی است از این رو باید رئیس جمهور نگاهی به این موضوع داشته باشند.

کد خبر 581773

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سالک نماینده مجلس سفر سفر استانی سفر استانی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی زاینده رود فرونشست زمین ضعف مدیریتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان مردم اصفهان رئیس جمهور زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، این بار اهالی مناطق ۱۷ و ۱۸ پایتخت، میزبان رئیس جمهور بودند.

در این گزارش مردم از دیدار چهره به چهره با رئیس دولت و اعضای کابینه برای رفع مشکلات خود می‌گویند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • عکس/ دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است