Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی صبح چهارشنبه در نشست با مدیران شعب بانک‌های استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از تولید، احیا کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل و واحدهای تولیدی راکد، اظهار کرد: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» انتظار می‌رود که بانک‌ها نیز در این راستا گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بانک‌ها باید به دنبال یک رویه واحد باشند تا از آن طریق بتوانند از صنایع و واحدهای تولیدی حمایت کنند و ساز و کاری طراحی کنند که بشود از بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل حمایت کرده و در زمان سودهی واحد از آن نفع ببرند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: از بانک‌ها انتظار می‌رود حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به ویژه فعالان اقتصادی که در مواجه با بانک‌ها دچار مشکل شده‌اند را در دستور کار قرار دهند.

کرمی بیان کرد: البته این حمایت‌ها به افرادی که تسهیلاتی گرفته و در جای غیر هزینه کرده‌اند تعلق نمی‌گیرد و لازم است دستگاه‌های امنیتی و بانک‌ها افراد سودجو و فرصت طلب را به دستگاه قضائی معرفی کنند تا با آن‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی به شکایات متعدد زوج‌های جوان از بانک‌ها به علت عدم پرداخت وام ازدواج، گفت: تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل ضوابط غیر قانونی و خارج از چارچوب‌های مصوب مانند ضامن بیشتر از یک نفر و… برای پرداخت وام ازدواج را تعیین نکرده و یا به بهانه نداشتن بودجه از پرداخت وام ازدواج خودداری و یا متقاضیان را مجبور به ثبت نام مجدد و اعلام بانک دیگر نکنند.

کرمی به سنگ اندازی برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حسب گزارش‌های واصله در برخی از شعب میزان تسهیلات ازدواج از سوی بانک عامل به صورت محدود اعلام شده که این موضوع برخلاف قانون است و در صورت باز بودن درگاه بانک عامل در سامانه ازدواج بانک مربوطه موظف به پرداخت تسهیلات است و در صورت انتخاب بانک توسط متقاضی عدم پرداخت تسهیلات توسط آن بانک در راستای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان مستوجب پیگرد قانونی خواهد بود.

وی ادامه داد: تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری موظف هستند گزارشی از تعداد تسهیلات ازدواج ثبت نام شده و تعداد تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان تهیه و در پایان هر فصل به معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه منعکس کنند.

کرمی از بانک‌ها خواست تا در بحث پرداخت تسهیلات حمایتی همچون ودیعه مسکن و.... سخت گیری‌های غیرقانونی و خارج از ضوابط اعلامی بانک مرکزی نداشته باشند.

کد خبر 5514748

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دادستان کرمانشاه پرداخت وام ازدواج وام ازدواج تسهیلات بانکی واحد های تولیدی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه جهرم ویروس کرونا اردبیل آمار کرونا امام رضا ع خراسان رضوی ایلام میلاد امام رضا ع دهه کرامت بیرجند مشهد پرداخت وام ازدواج بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در سطح استان، جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آبگرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات این جمعیت به هم‌استانی‌ها در پی بارندگی‌های اخیر، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در پی هشدار نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران استان، به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی ادامه داد: به نسبت شدت بارش‌ها، مشکلات استان کمتر بود به طوری‌که در این چند روز بارش؛ جمعیت هلال احمر با امدادرسانی به ۶ مورد آب گرفتگی به ۱۲۲ نفر در قالب ۲۶ خانوار امدادرسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به امدادرسانی به ۵ حادثه کوهستانی و جاده‌ای ناشی از بارندگی‌ها، گفت: امداد رسانی‌ها در منطقه سر فیروزآباد شهر کرمانشاه، عشایر دالاهو، ازگله ثلاث باباجانی، روستاهای اسلام‌آباد غرب و… بوده است.

وی، از آماده‌باش هلال احمر خبر داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی در راستای پیش‌بینی بارندگی طی هفته‌جاری در آماده‌باش کامل هستیم.

کد خبر 750530

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی