Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابرکوه گفت: کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی ابرکوه با هدف آموزش و ترویج هنرهای صنعت دست شهرستان با عنوان دست‌آموز و با رویکرد اشتغال پایدار برگزار شد.

«حمید مشتاقیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کارآفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی سهم مهمی در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و بالا رفتن کیفیت زندگی جامعه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی می‌تواند به افراد جامعه کمک کند تا ضمن شناسایی استعدادهای خود در زمینه‌های مختلف، بسترهای لازم جهت تولید، اشتغال و کارآفرینی را برای آنان فراهم کند.

مشتاقیان در ادامه توسعه، ترویج و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی و اصیل شهرستان و همچنین آشنایی و جذب جوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های مذکور را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌ها عنوان کرد و گفت: این آموزش‌ها در کارگروه هنر و میراث ابرکوه (هُراث)، آموزشگاه دسواره، عمارت قجری، آموزشگاه آبرنگ، کارگاه لوتوس، پایگاه بسیج امامت، خانه صولت، خانه امیدسالار، زینبیه اردی و تکیه حضرت اباالفضل (ع) روستای رئیس‌آباد برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خاطرنشان کرد: تعداد ۳۱۰ هنرآموز در دوره‌های آموزشی ۲۴ رشته صنایع‌دستی از جمله نقاشی روی سفال، چوب و شیشه، نقاشی دیواری سنتی، معرق و منبت چوب، چهل تکه‌دوزی، پیکرتراشی، سفره پنبه‌ای، مینای مس، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی سنتی، گلیم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، منجوق‌دوزی، فیروزه کوبی، زیورآلات سنتی، نمدمالی سنتی، آهنگری سنتی، پلاس بافی، آجیده دوزی و نقاشی زیر لعابی شرکت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه صنایع دستی اشتغال پایدار استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود