Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس کانون شوراهای استان تهران گفت: دولت به جای تخصیص بسته حمایتی برای بازنشستگان، ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی را لحاظ نماید و بدهیِ خود را به سازمان پرداخت کند. فعلا دغدغه‌ی ما بسته حمایتی نیست.

به گزارش ایران اکونومیست، امیر قامتی (بازرس کانون شوراهای استان تهران) در خصوص تصمیم دولت برای تخصیص بسته‌ی حمایتی ویژه به بازنشستگان حداقل‌بگیرِ تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی زیر نظر کمیته امداد نیستند که هیأت دولت بخواهد برایشان بسته حمایتی یا بهتر است بگوییم صدقه جاریه در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت هیچ نقشی در تأمین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد و سرمایه صندوق تأمین اجتماعی متعلق به اندوخته ۳۰ساله کارگران و بازنشستگان است و وفق اعلام تورم ۳۸ درصدی از سوی بانک مرکزی، بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار اعمال ماده ۹۶ تامین اجتماعی هستند.

بازرس کانون شوراهای استان تهران گفت: هرگونه تغییر در مصوبه قانونی شورایعالی کار مغایر قانون است و هر گونه اعتراض به این تخلف و تخطی از قانون را برای خود محفوظ می‌داریم.

قامتی تصریح کرد: دولت به جای تخصیص بسته حمایتی برای بازنشستگان، ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی را لحاظ نماید و بدهیِ خود را به سازمان پرداخت کند. در طول این سال‌ها دولت‌ها سیاستی پیش گرفتند که کاملا ضد منافع سازمان تأمین اجتماعی بوده و امروز هزینه‌ی این سیاست‌ها را بر دوش کارگران و بازنشستگان انداخته‌اند.

بازرس کانون شوراهای استان تهران با ابراز نگرانی از اینکه تصمیم دولت به دادنِ بسته حمایتی به بازنشستگان راه‌حلی باشد که دولت برای حقوق بازنشستگان در نظر گرفته، گفت: کاری که دولت باید انجام دهد همان اجرای مصوبه‌ی شورایعالی کار است و بعد اگر خواست می‌تواند بسته حمایتی نیز برای بازنشستگان در نظر بگیرد اما فعلا دغدغه‌ی ما بسته حمایتی نیست و دولت فکر نکند با این سیاست‌ها می‌تواند بازنشستگان را قانع کند!



 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تأمین اجتماعی بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اظهار اینکه طرح مسکن ملی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار دولت به شمار می‌رود، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی تأمین مسکن حمایتی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین شود، افزود: در شهرستان‌های استان برای اجرای این طرح باید همگرایی لازم داشته باشیم.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران نیز اشاره به عقب ماندگی استان در تأمین زمین اظهار اظهار کرد: ۷۰ هزار مسکن حمایتی باید در استان ساخته شود و در بخش تأمین زمین عقب هستیم.

وی کمبود زمین را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های حمایتی، خودمالکی، بازآفرینی شهری و روستایی در استان اجرا شده است.

وی عقب ماندگی در بخش خودمالکی را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: ۳۱ هزار واحدمسکن خودمالکی تعهدات استان است و ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده است.

کد خبر 6089635

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است