Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@21:26:33 GMT

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سقز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۷۸۷۳

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سقز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، جعفر توان در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سقز با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، اظهار داشت: در اولین گام، ۵۰ نفر از معتادان متجاهر جمع‌آوری شدند که بر اساس غربالگری، در کمپ‌های این شهرستان پذیرش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان سقز افزود: معتادان متجاهر زن به کمپ ترک اعتیاد ویژه خارج از شهرستان منتقل و معتادان سایر شهرها هم به زادگاه خودشان انتقال داده می‌شوند.

توان با عنوان اینکه، اجتماعی‌نمودن مبارزه با مواد مخدر، باید به یک شعار عملیاتی تبدیل شود از دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نیروی انتظامی و شهروندان خواست مانند یک بیمار به معتاد نگاه کنند و برای بازگشت آنان به خانواده تلاش کنند.

فرماندار سقز همچنین با اشاره به مسئولیت‌پذیری اجتماعی در برابر صیانت از معتادان بهبودیافته، بر پیگیری و زمینه‌سازی بهزیستی و سایر ادارات برای اشتغال به کار این افراد تاکید و تصریح کرد: بهزیستی و خانواده آنان باید تا پاک شدن کامل معتاد صبوری کنند و از این روند خسته نشوند.

وی با عنوان اینکه نجات یک نفر معتاد چون نجات جامعه است، از انجمن‌های مردم‌نهاد، فعالان اجتماعی و مسوولان کمپ‌های ترک اعتیاد خواست تا بیش از گذشته، با ارائه طرح‌های راهبردی و عملیاتی، شهرستان سقز را در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و نجات معتادان از دام بلای خانمانسوز یاری دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز با بیان اینکه، اعتیاد زمینه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، تصریح نمود: بیش از ۷۰ درصد از سرقت‌های خُرد توسط افراد معتاد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار جمع‌آوری و سازماندهی معتادان، در راستای مبارزه با موادفروشان و ناامن کنندگان جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس

کلیدواژه: سقز اعتیاد مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم در همه زمینه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، لذا از ظرفیت مردم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

 مهدی رمضانی، امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خودشان را در این حوزه ایفا کنند، اظهار کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهادها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تحقق شعار سال تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در حوزه‌هایی که مردم مشارکت مردم داشته‌اند،  موفق بوده‌ایم و اکنون نیز یکی از حوزه‌های جدی که باید از ظرفیت بی بدیل مردم استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

رمضانی با تأکید بر نقش آموزش در آگاه سازی جامعه ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیبهای مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید