Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقویت و توسعه دیپلماسی علمی یکی از مهمترین سیاست های نظام آموزش عالی کشور است و بر همین اساس توانسته ایم در یکسال گذشته تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور را از ۵۷ هزار نفر به ۱۰۷ هزار نفر افزایش دهیم.

فرید رحیمی گفت:  در حال حاضر برخی زیرساخت ها برای جذب دانشجوی خارجی فراهم نیست و در تلاش هستیم با تکمیل این فرآیند و تامین زیرساخت ها از جمله ارتباط سامانه ای با دستگاه‌های مختلف سرعت را افزایش و موانع احتمالی را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه هم در این آیین تبادل دانشجو را یکی از مهمترین مصادیق دیپلماسی علمی دانست و گفت آذربایجان غربی بدلیل هم مرز بودن با سه کشور و و داشتن مراکز دانشگاهی قابل توجه می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان خارجی باشد و در همین راستا می بایست زیرساخت‌های لازم تقویت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم نظام آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم و نیز روز کارگر خطاب به کارآموزان قضایی دور دوم گفت: ورود به عرصه مهم، خطیر و حساس ولی با ارزش قضاوت را به شما تبریک می‌گویم و یقین دارم که عنایت خداوند بوده که شما را در این مسیر قرار داده، مسیری که گره گشایی از مشکلات مردم و احقاق حق در یک نظام الهی است.
عتباتی با اشاره به ظرفیت بالای علمی استان گفت: استان آذربایجان غربی در بسیاری از عرصه‌های علم و دانش دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که یکی از این ظرفیت‌ها که مغفول مانده بود ظرفیت حقوقی بود و باتوجه به اینکه استان در زمینه کادر قضایی به شدت در مضیقه بود تلاش گردید با استفاده از این ظرفیت و عنایت و اعتماد ریاست معظم قوه قضائیه دوره اول کارآموزی قضایی را با ۳۳ کارآموز که بومی استان هستند در سال گذشته برگزار کنیم که در تیر ماه سال جاری این دوره به پایان خواهد رسید و همچنین با استفاده از این ظرفیت و تجربه، امروز شاهد افتتاح آغاز رسمی دوره دوم کارآموزی قضایی با ۳۹ کارآموز هستیم که با پایان این دوره‌ها استان از ثمره آن که تامین نیروی مورد نیاز قضایی است بهره خواهد برد و امید است این دوره‌ها استمرار داشته باشد.
عتباتی در پایان با تقدیر از شورای معاونین دادگستری استان، ادارات تابعه، مجموعه مدیریتی دانشگاه ارومیه که شرایط بسیار مناسبی را برای برگزاری این دوره‌ها فراهم نمودند گفت که افتخار تربیت قاضی که محوریت اصلی در دستگاه قضایی است و همه کمک می‌کنند که شرایط برای صدور رای و احقاق حق فراهم آید متعلق به کل استان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از روند برگزاری دور اول کارآموزی قضایی آذربایجان غربی ارائه و گفت: استان از حیث کادر قضایی در مضیقه بوده و ۵۱ درصد از پست‌های قضایی آن خالی است.
محمدپور ادامه داد: در طول سه سال حضور دکتر عتباتی در استان، در بخش‌های مختلف پیگیر مشکلات و رفع آنها بودند که یکی از این بخش‌ها تامین کادر قضایی و اداری بود که با تلاش‌های ایشان در طی سه سال نزدیک به ۳۰۰ نفر کادر اداری و ۸۴ نفر کادر قضایی به استان جذب شده است و همچنین با پیگیری‌های ایشان و عنایت ویژه ریاست معظم قوه قضائیه و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با برگزاری دور‌های کارآموزی قضایی در استان برای تربیت قاضی و تامین کادر قضایی در استان راه اندازی شده اند.
شایان ذکر است با این آیین دوره دوم کارآموزی قضایی استان آذربایجان غربی رسماً افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است