Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام آزاد  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارتقای سطح بهداشت و درمان، توسعه راه‌ها و اتمام طرح‌های نیمه تمام و پایداری منابع برای توسعه زیر ساخت ها مطالبه به حق مردم دو این شهرستان است.
وی گفت: مردم و مسوولان نایین و خور و بیابانک در کنار مساله زیر ساخت ها انتظار دارند تا رییس‌جمهور و هیات دولت برای ارتقای جاده‌ها به ویژه ۲ خطه کردن محورهای مواصلاتی و همچنین تامین پزشک متخصص و زیرساخت های بهداشت و درمان، توجه ویژه‌ای به این شهرستان ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص اعتبار برای تکمیل آنها مهم‌ترین مطالبه شهرستان نایین از رییس‌جمهور است؛ اهتمام ما در این سفر جذب اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه‌هاست تا شاهد  بهره‌برداری آنها باشیم.
وی با اشاره به پروژه‌ نیمه‌تمام بیمارستان افضلیان در شهرستان نایین گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل قرار گرفتن نایین در  کریدور شمال به جنوب و جاده طریق الرضا و دوری از مرکز استان  تکمیل و بهره‌برداری این بیمارستان ضروری و از مطالبات به حق مردم شهرستان است.
آزاد گفت: دایر شدن فرمانداری ویژه در شهرستان نایین مطالبه دیگر رییس جمهور است و با توجه به وسعت و قدمت و فاصله تا مرکز استان خواستار فرمانداری ویژه در شهرستان نایین هستیم.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به لزوم اتصال انارک و چوپانان و شهرستان خوروبیابانک به گاز سراسری گفت: این موضوع همچنان از مطالبات است و تلاش خواهیم کرد شهرستان خور و بیابانک از گاز سراسری بهره مند شود ،امیدواریم با سفر آقای رییسی به استان انتقال‌ گاز سراسری  به خور هم به تصویب برسد.
وی خاطرنشان کرد: برای اتصال شهرستان خور و بیابانک به گاز سراسری بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یکی از مطالبات جدی در جهت تامین اعتبار و اجرای آن به شرقی ترین نقطه استان است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود:از دیگر مطالبات شهرستان نایین در سفر رییس جمهور به استان اصفهان اتمام پروژه ۲ بانده کردن جاده انارک به چوپانان و خور و بیابانک است که البته امسال ۱۲ کیلومتر آن آسفالت و وارد رینگ بهره‌برداری می‌شود.
نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ۲بانده شدن سه راه مشجری به چوپانان مبلغی بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که هشت میلیارد آن تخصیص یافته است و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است که برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبار ویژه هستیم و امیدواریم در سفر رئیس جمهور اعتبارکامل تخصیص پیدا کند.

آزاد افزود: جاده‌های شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان وضعیت مناسبی ندارد و علاوه بر فرسوده بودن حادثه آفرین نیز هست.

وی ادامه داد: شهرستان خور و بیابانک حتی یک کیلومتر جاده ۲ بانده ندارد و دو طرفه بودن آن حادثه آفرین است و تصادفات رخ به رخ و واژگونی های فراوان در این محورها عامل مرگ و میر در حوادث جاده ای به شمار می رود.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد اعتبار لازم برای پروژه‌های اولویت دار شهرستان به ویژه راه، آب، گاز، بهداشت و درمان و طرح‌های نیمه تمام جذب شود.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، جمعیت در شهرستان‌ها به ویژه خور و بیابانک ماندگار نخواهد شد چرا که این  شهرستان از اصلی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی و متخصص زنان و زایمان و دیگر متخصصین بی‌بهره است.
آزاد افزود: هر چند در خور و بیابانک بیمارستان ۳۲ تختخوابی آفتاب هشتم راه اندازی شده است، اما تامین پزشک متخصص از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.
وی گفت: بیماران این شهرستان حتی برای ادامه درمان به سایر مراکز درمانی باید مسافت طولانی تا اصفهان، یزد، طبس و تهران را طی کنند که خطرات جاده ای مهمترین تهدید برای بیماران و همراهان است.
نماینده مردم  نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: بهداشت و سلامت از اولویت‌ های اصلی مردم این مناطق است و رفع مشکلات وکمبودهای بیمارستانی و بهداشت ودرمان در این دو شهرستان نیازمند توجه جدی مسوولان حوزه سلامت است.
وی گفت: مشکلات و کمبودهای بهداشتی درخور و بیابانک زیاد است و امیدواریم با عنایت ویژه دولت مردمی در این شهرستان کمتر توسعه یافته این نیازها برطرف شود.
آزاد یکی دیگر از نیازهای بهداشتی خور و بیابانک را راه اندازی اورژانس هوایی بیان کرد و گفت: بدون شک راه اندازی اورژانس هوایی یکی از نیازهای اساسی و ضروری در این شهرستان برای مواقع حساس و حوادث جاده ای و انتقال بیماران به مراکز درمانی مجهز است.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خور و بیابانک جزء ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است و از کمبود امکانات‌ بسیاری رنج می برند و این شهرستان هنوز از آب،گاز و برق پایدار بهره مند نشده است.
شهرستان نایین با ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها نایین خور و بیابانک اصفهان الهام آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین خور و بیابانک اصفهان نایین خور و بیابانک اصفهان الهام آزاد نایین و خور و بیابانک شهرستان خور و بیابانک مجلس شورای اسلامی شهرستان نایین استان اصفهان گاز سراسری رییس جمهور نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آن‌ها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته او، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان