Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین؛ وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به دیدارهای وزیر امور خارجه این کشور با مقام‌های بلندپایه ایران در تهران اعلام کرد: بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان مردادماه امسال (اوت ۲۰۲۲) برگزار خواهد شد.

 روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور همسایه و دوست ایران و پاکستان بر اهمیت سفر رسمی «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه آن کشور به تهران تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه رسمی این وزارتخانه که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، بلاول زرداری در دیدار با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران اعلام کرد: نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ۲ کشور مردادماه امسال برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است آخرین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان اواخر فروردین ۱۳۹۶ به میزبانی کشورمان برگزار شد و اکنون اسلام‌آباد میزبان دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی خواهد بود.

در بیانیه مذکور آمده است: زرداری طی دیدار با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران طیف گسترده‌ای از روابط دوجانبه از جمله گسترش روابط اقتصادی و حجم تجارت، واردات برق اضافی از ایران برای بخش مکران در ایالت بلوچستان و هماهنگی موثر مرزی برای رسیدگی به مسائل امنیتی، قاچاق، قاچاق مواد مخدر و انسان و همچنین مقابله با جنایات فراملی را مورد بررسی قرار دادند.

زرداری در این جلسات، بر اهمیت رفت و آمدهای منظم هیات‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌های اقتصادی و انرژی، ارتباطات منطقه‌ای، عملیاتی شدن تجارت تهاتر و فعال سازی بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله رئیسی دعوت «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهوری کشورمان برای سفر به پاکستان را تقدیم کرد.

زرداری قرار است امروز (چهارشنبه) با وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار و سپس برای زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شود.

این اولین سفر رسمی بلاول بوتو زرداری به جمهوری اسلامی ایران پس از انتخاب به عنوان وزیر امور خارجه پاکستان به شمار می‌رود.

«بلاول بوتو زرداری» سیاستمدار جوان و فرزند ارشد خانم «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان به عنوان رهبر حزب هم پیمان با دولت جدید این کشور هفتم اردیبهشت امسال وزیر خارجه و سکان‌دار دستگاه دیپلماسی پاکستان شد. وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام ارشد خارجی بود که ساعاتی پس از انتخاب وزیر جدید امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با وی، از زرداری برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون مشترک اقتصادی امور خارجه پاکستان وزیر امور خارجه ایران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال