Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@17:02:17 GMT

تبلیغات ریتارگتینگ در بازاریابی دیجیتال

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۸۳۹۱

تبلیغات ریتارگتینگ در بازاریابی دیجیتال

بر کسی پوشیده نیست که حکم مرگ و زندگی یک کسب‌وکار در دنیای امروزی تا حدودی به این بستگی دارد که از روش‌های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی استفاده می‌کند یا خیر. دسترسی همیشگی به اینترنت و به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف باعث شده که انقلاب بزرگی در صنعت بازاریابی به وجود بیاید که ما آن را به‌عنوان بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابی دیجیتال چیست؟

به زبان بسیار ساده، بازاریابی دیجیتال به به‌کارگیری پلتفرم‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و کلیه کانال‌های دیجیتال به هدف بازاریابی برای محصول، خدمات. معرفی شرکت و... گفته می‌شود. گسترش استفاده از اینترنت و وجود انواع پلتفرم‌های آنلاین باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از این شیوه بازاریابی برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود و فروش محصولات و خدمات استفاده کنند.

اگرچه روش‌ها و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده هستند ولی ما در این پست آموزشی قصد داریم که با سه تا از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) آشنا شویم و مزایا هرکدام از آن‌ها را موردبررسی قرار دهیم.

این سه روش بازاریابی آنلاین عبارت‌اند از:

تبلیغات ریتارگتینگ تبلیغات عملکردی تبلیغات پوش نوتیفیکیشن تبلیغات ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد چیست؟

تبلیغات ریتارگتینگ یک استراتژی در بازاریابی دیجیتال است که کاربرانی را که اخیراً از وب‌سایت یک برند بازدید کرده‌اند یا با تبلیغات قبلی درگیر شده‌اند شناسایی می‌کند و تبلیغات اضافی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. هدف از این کار افزایش تعامل و درنهایت افزایش نرخ تبدیل است.

منطق ریتارگتینگ این است که کاربری که قبلاً با یک تبلیغ درگیر شده است حداقل مقدار کمی به محصول یا خدمات مرتبط علاقه دارد. به‌جای صرف بودجه بازاریابی برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که ممکن است علاقه‌مند باشند یا ممکن است علاقه‌مند نباشند، اغلب برندها موظف هستند که یک تبلیغ هدفمند مجدد را به کاربرانی که قبلاً سطح علاقه خود را به محصول یا خدمات نشان داده‌اند ارائه دهند.

مزایای تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ مزایای زیادی برای یک کسب‌وکار به دنبال دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برند سازی را ترویج می‌کند

همان‌طور که در بالا ذکر کردم، هدف‌گذاری مجدد به‌راحتی با نشان دادن مکرر محتوا، آرم و شعار به بازدیدکنندگان قبلی وب‌سایت، آگاهی از برند را افزایش می‌دهد. این نوع تبلیغات باعث ارتقای برند و دیده شدن می‌شود.

ارزش طول عمر مشتری را به حداکثر می‌رساند

تبلیغات ریتارگتینگ به حفظ محصولات یا خدمات شما در ذهن بازدیدکنندگان کمک می‌کند و ارزش طول عمر مشتری را افزایش می‌دهد تا مدت‌زمانی که مشتری بالقوه کسب‌وکار شمارا به خاطر بسپارد.

نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

ازآنجایی‌که اکثریت قریب به‌اتفاق افرادی که برای اولین بار از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند، آماده خرید نیستند، هدف‌گذاری مجدد احتمال دستیابی به افرادی را که درنهایت آماده خرید هستند، افزایش می‌دهد.

مقرون‌به‌صرفه

با توجه به نکته فوق‌الذکر که هدف‌گذاری مجدد بر روی افرادی متمرکز می‌شود که احتمال خرید بیشتری دارند، شما سود بیشتری برای PPC خود دریافت می‌کنید. هدف‌گذاری مجدد، مخاطبان را به علاقه‌مندترین بازدیدکنندگان وب‌سایت که هنوز تبدیل نکرده‌اند محدود می‌کند و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تعهد درازمدت

اغلب کارشناسان توافق دارند که کمپین هدف‌گذاری مجدد پس از حداقل چند ماه اجرا مؤثرتر است. علاوه بر این، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما باگذشت زمان، مخاطبان برای تبلیغات هدفمند مجدد نیز افزایش خواهند یافت.

تبلیغات عملکردی یا CPA چیست؟

هزینه به ازای هر اقدام (CPA) یک استراتژی بازاریابی تبلیغات آنلاین است که به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا برای یک اقدام مشخص از یک مشتری احتمالی پرداخت کند. انجام یک کمپین CPA برای تبلیغ‌کننده ریسک نسبتاً کمی دارد، زیرا پرداخت فقط باید زمانی انجام شود که یک اقدام خاص انجام شود. پیشنهادات CPA معمولاً با بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) مرتبط است. هزینه هر اقدام همچنین به‌عنوان هزینه به ازای کسب (CPA) شناخته می‌شود.

مزایای تبلیغات CPA چیست؟

تبلیغات CPA زمانی بسیار سودآور است که مخاطبان مناسب (به‌عنوان یک شرکت وابسته) را هدف قرار دهید و با تأثیرگذاران باکیفیت (به‌عنوان یک تجارت) ارتباط برقرار کنید.

در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی تجارت الکترونیک، تبلیغات CPA چندین مزیت را ارائه می‌دهد، ازجمله:

راه‌اندازی آسان پرداخت هزینه بعد از تبدیل ریسک پایین ROI بالا پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن یک فرمت تبلیغاتی است که به شما امکان می‌دهد به روشی غیر سرزده با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوید.

Push Notifications یا Push Ads پیام‌هایی هستند که کاربران آن را مستقیماً در دسکتاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه خود دریافت می‌کنند. این پیام‌ها می‌توانند ساعت‌ها در بخش اعلانات دستگاه باقی بمانند و برای کاربر قابل‌مشاهده و در دسترس باشند.

نحوه عملکرد تبلیغات پوش نوتیفیکیشن کاربران موافقت می‌کنند که اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن ها را از یک وب‌سایت یا یک برنامه دریافت کنند. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن شما به دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه کاربر تحویل داده می‌شود، حتی زمانی که کاربر در حال بازدید وب‌سایت یا اپلیکیشن شما نیست. وقتی کاربران روی اعلان کلیک می‌کنند، به صفحه فرود یا پیشنهاد شما می‌روند. مزایای تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

در مقایسه با سایر فرمت‌های تبلیغاتی، Push Notifications چندین مزیت مهم دارند:

تجزیه‌وتحلیل قابل‌اندازه‌گیری

هنگامی‌که در مورد مزایای پوش نوتیفیکیشن صحبت می‌کنیم، باید به معیارهای قابل‌اندازه‌گیری اشاره‌کنیم. معیارهایی مانند نرخ بازده، زمان خواندن، نرخ تحویل، نرخ تبدیل و غیره وجود دارد که به ما در ردیابی و ارزیابی کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن کمک می‌کند.

ابزارهای Push Notification معمولاً دارای تجزیه‌وتحلیل در داخل برنامه هستند و همچنین می‌توانید آن‌ها را به Google Analytics متصل کرده و نتایج را کنترل کنید. به صورت کلی مهمترین مزایای این تبلیغات شامل موارد زیر است:

صرفه‌جویی در زمان

مزیت اصلی Push Notifications صرفه‌جویی در زمان است. پوش نوتیفیکیشن ها می‌توانند به‌صورت خودکار هدایت شوند و در زمان زیادی صرفه‌جویی کنند. آن‌ها را می‌توان رفتار محور، مکان محور و ترجیح محور دسته‌بندی کرد.

افزایش تعامل با مشتری

اعلان‌های فشاری، ایمیل، پیامک و دیگر راه‌های ارتباطی ابزاری برای افزایش نرخ تعامل مشتری هستند و پوش نوتیفیکیشن ها ثابت کرده‌اند که روش خوب و ایده آلی برای این کار هستند. با این تبلیغات، نرخ انتخاب، کلیک و تبدیل بهبود میابد.

قابلیت دید بالا

یکی از مزایای پوش نوتیفیکیشن قابلیت مشاهده بودن آم است. ایمیل‌ها ممکن است در صندوق ورودی نادیده گرفته شوند یا حتی بدتر از آن در جعبه هرزنامه گم شوند، اما پوش نوتیفیکیشن ها طوری طراحی شده‌اند که کاربران آن را حتماً می‌بینند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی بازاریابی دیجیتال تبلیغات ریتارگتینگ رپرتاژ آگهی متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی تبلیغات ریتارگتینگ بازاریابی دیجیتال نوتیفیکیشن ها افزایش می دهد وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900130

دیگر خبرها

  • آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال ارز دیجیتال
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها