Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،وزارت نفت در پاسخ به شایعات منتشرشده در رسانه‌های منتقد دولت درباره قیمت بنزین با وجود تکذیب‌های مکرر مسئولان دولت و مدیران وزارت نفت، از آن به عنوان کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی نام برد.

در هفته‌های اخیر جریان رسانه‌ای منتقد دولت به طور مکرر شایعات درباره احتمال گران شدن بنزین را منتشر کرده‌اند و در پاسخ به این جریان، مسئولان ارشد دولتی قاطعانه گفته‌اند که تصمیمی برای گران شدن بنزین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، این رسانه‌ها با تحریف سخنان مسئولان دولتی و انتخاب تیترهای نادرست، تلاش دارند همچنان اینگونه به افکار عمومی القا کنند که دولت در حال برنامه‌ریزی برای گران کردن بنزین است.

مثلا روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری خود قاطعانه نظر دولت مبنی بر گران نشدن بنزین را اعلام کرد اما رسانه‌های ضدانقلاب و چند سایت منتقد دولت، با انتخاب تیتری نادرست، تلاش کردند از تصمیم دولت برای گران کردن بنزین در سال آینده خبر بدهند.

وزارت نفت: «بنزین» کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی است

چند روزنامه منتقد دولت نیز در روزهای اخیر تیترهایی از گران شدن بنزین منتشر کردند که وزارت نفت هم آن را تکذیب کرد.

در توضیحات وزارت نفت آمده است: بررسی رد و مسیر انتشار شایعات درخصوص افزایش قیمت بنزین و تکرار آن در هفته‌های اخیر با وجود تکذیب‌های مکرر مسئولان دولت و مدیران وزارت نفت، از سوی برخی رسانه‌های یک جریان خاص و عمدتا منتقد دولت مطرح و پیگیری شده و اتفاقا این کار نه «طرح مخفیانه بنزینی دولت» که ظاهرا کلیدواژه جدید برخی جناح‌ها برای سیاسی‌کاری و التهاب‌آفرینی می‌نماید.

دولت سیزدهم در طول مدت مسئولیت خود نشان داده است در ارتباط با افکار عمومی شفاف و خودمانی بوده و تصمیمات خود را پنهان از مردم نگه نمی‌دارد و مشکلات، راهکارها و طرح و برنامه‌های خود را بدون لکنت و صادقانه با افکار عمومی در میان می‌گذارد، از جمله در حمله سایبری آبان سال گذشته به سامانه سوخت کشور که به قصد عصبانیت مردم و برهم‌زدن آرامش جامعه از سوی دشمنان ایران عزیز طراحی و اجرا شد، با اطلاع‌رسانی شفاف و پای کار آمدن تمام ارکان دولت از شخص رئیس‌جمهور محترم تا سایر مدیران ارشد دولت و وزارت نفت، این توطئه خنثی و به نقطه‌ای روشن از حسن اعتماد مردم به خدمتگزاران خود تبدیل شد. درباره یارانه ارز ترجیحی نیز مشابه همین رویه در پیش گرفته شد و از چند ماه قبل درباره برنامه دولت برای اصلاح آن با مردم و افکار عمومی صحبت شد.

بنا بر اعلام وزارت نفت، بیان مشکلات و معضلات به‌ویژه درخصوص اصلاح الگوهای مصرف، به‌ویژه مصرف بهینه انرژی از سالیان گذشته همواره مورد تأکید بوده به گونه‌ای که مقام معظم رهبری شعار سال ۱۳۸۸ را اصلاح الگوی مصرف انتخاب کردند. متأسفانه غفلت و بی‌عملی دولت‌های قبل نسبت به این موضوع حساس سبب شده است امروز با انباشت مسائل در این زمینه مواجه باشیم و اکنون رفع این مشکلات هرچند بسیار دشوار شده است، اما با این وجود، دولت سیزدهم مصمم است برای صیانت از منابع بین‌نسلی و کاهش هدرروی انرژی با همراهی مردم و اعمال سیاست‌های تشویقی برای کاهش مصرف و اقدامات سلبی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

اختلاف قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه با توجه به نوسانات قیمت جهانی نفت و ارز در ماه‌های گذشته به قدری زیاد شده است که با وجود مراقبت و افزایش کشفیات محموله‌های قاچاق سوخت، باز هم عده‌ای به‌ویژه در مناطق مرزی با سوءاستفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران مبادرت به عرضه خارج از شبکه سوخت می‌کنند که به‌منظور جلوگیری از خروج فراورده‌های نفتی به‌عنوان ثروت ملی که متعلق به یکایک ایرانیان است، دستگاه‌های مسئول از جمله شورای تأمین استان‌های مرزی ممکن است ناگزیر به مدیریت و نظارت بیشتر بر عرضه و جلوگیری از قاچاق سوخت در برخی مناطق استان‌های مرزی از طریق اعمال محدودیت در سوختگیری با کارت آزاد جایگاه‌داران شده باشند. بنابراین نباید این تدبیر را که دامنه اعمال محدودیت هم دارد به حساب ایجاد آمادگی برای افزایش قیمت سوخت گذاشت.

آنچه مسلم بوده و تاکنون بارها بر آن تأکید شده این است که «درحال‌حاضر دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و انتشار شایعات و برخی قیمت‌هایی که در رسانه‌ها انتشار می‌یابد، صرفا حدسیات و سناریوسازی در این زمینه و عاری از حقیقت است». توصیه ما به رسانه‌ها این است درخصوص قیمت بنزین، با تیترهای جنجالی و برآمده از شایعات، فضای فکری مخاطبان خود را بی‌جهت مشوش و آلوده به شایعات نکنند.

انتشار اخباری از وضع قیمت بنزین در سایر کشورها به ویژه پس از نوسانات قیمت جهانی نفت موضوع جدیدی نیست و از سال‌های گذشته و در دولت قبل به دفعات رسانه‌ها گزارش‌هایی از نرخ بنزین در کشورهای همسایه، اروپا و آمریکا انتشار می‌دادند و البته نویسندگان روزنامه آرمان ملی و سایر رسانه‌های همسو، هیچگاه این کار را «تشکیل کمپینی برای هدایت و آماده سازی افکار عمومی برای افزایش قیمت بنزین» از سوی دولت وقت تلقی نمی‌کردند، اما اینکه اکنون ناگهان انتشار این اخبار را هدفمند و در راستای آماده‌سازی افکار عمومی برای افزایش قیمت بنزین می‌دانند و سعی دارند با بافتن رطب و یابس، آن را در ذهن مخاطبان خود جا بیندازند، آن را بیشتر به یک بازی جناحی به قصد التهاب آفرینی و تولید نگرانی تبدیل کرده است.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت بنزین برای افزایش قیمت افکار عمومی منتقد دولت وزارت نفت رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستگاری به افق فلسطین

  ازجمله این‌که همچنان مخاطبان بسیاری ضمن تشکر از تولید و پخش برنامه‌های «زندگی پس از زندگی» و «محفل»، بیان کرده‌اند که منتظر تولید سری جدید این برنامه‌ها هستند. همچنین درخواست کردند عوامل این دو برنامه در ۱۶۲ حضور پیدا کرده تا بتوانند به صورت مستقیم و بی‌واسطه با آنها گفت‌و‌گو کنند. در کنار این دو برنامه؛ «به احترام خدا»، «به افق فلسطین» و «رستگاری» جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌هایی بود که به این سامانه ارسال شد. 

به احترام خدا
جالب است بدانید میان برنامه کوتاه چند دقیقه‌ای «به احترام خدا» جزو پرتکرارترین کلیدواژه‌های پیامک‌های مردمی است که حدود ۵۰ بار تکرار شده. این میان‌برنامه در ماه رمضان روی آنتن می‌رفت و به موضوعات مختلفی از جمله: مهارت‌های تذکر به روزه‌خواری، تقوای فردی و اجتماعی، گناه علنی و بلوغ و افطاری ساده می‌پرداخت. در کنار تشکر از تولید و پخش این میان‌برنامه، مخاطبان تمایل به بازپخش آن هم داشتند. 
 
آن‌سوی مرگ
باوجود این‌که ماه رمضان به پایان رسیده است اما همچنان برنامه زندگی پس از زندگی پیامک بسیاری از مخاطبان را شامل می‌شود. آنها از تولید و پخش این برنامه تشکر کرده‌اند و انتظار دارند این برنامه در ماه رمضان سال‌های بعد هم ساخته و روی آنتن برود. از طرفی اجرای عباس موزون، مورد توجه‌شان قرار گرفته و اغلب نگاه‌شان به سوژه‌ها و مهمان‌هایی که به این برنامه آمدند هم مثبت بوده است. همچنین تمایل به ارتباط مستقیم با عباس موزون در سامانه ۱۶۲ دارند و درخواست داشته‌اند که این مجری و کارشناس از طریق این سامانه پاسخگوی مستقیم مردم باشند.
 
«رستگاری» در شبکه دو
سریال «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در ماه رمضان از شبکه دو پخش می‌شد. این مجموعه به خاطر محتوا و مضمون ماورایی که داشت و از تکنیک‌های جدید برای ساخت برخی سکانس‌های این سریال استفاده شد، توانست نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. از این رو در پیامک‌هایی که مخاطبان به این سامانه ارسال کرده‌اند، از پخش این سریال تشکر کرده و همچنین بازی محمود پاک‌نیت مورد توجه‌شان قرار گرفته است. رستگاری نخستین تجربه ده‌نمکی در ساخت سریال ماورایی بود که هم نظرات مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد و هم با برخی نکات منفی هم روبه‌رو شد. با این‌حال این سریال هم جزو کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها محسوب می‌شود.
 
در «جریان» بمانید
یکی از برنامه‌هایی که پخش آن مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته است، برنامه «جریان» شبکه یک است. این برنامه که به صورت زنده در روزهای زوج با اجرای علیرضا زادبر پخش می‌شود، برنامه‌ای در حوزه مسائل سیاسی است که به بررسی تحولات کشور از منظر راهبردی می‌پردازد. در پیامک‌های بسیاری بیننده‌های برنامه از پخش آن تشکر کرده بودند و به یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار در پیامک‌ها تبدیل شد.
 
ساعت به افق فلسطین
عوامل برنامه «به افق فلسطین» به‌تازگی در ۱۶۲ حضور پیدا کرده و به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کردند و به سؤالات آنها پاسخ دادند. این برنامه که از شبکه افق پخش می‌شود، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. از این رو یکی از کلیدواژه‌های پرتکرار پیامک‌ها مربوط به این برنامه است که از عوامل برنامه و رویکرد و گفت‌وگوهایی که دارند تشکر شده است. همچنین از سازندگان این برنامه خواسته شده همچنین به تولید آن ادامه دهند و از شخصیت‌ها و چهره‌های مهم دیگری به‌عنوان مهمان در برنامه دعوت کنند.

در خواست بازپخش «بازپرس»
یکی از درخواست‌هایی که مخاطبان رسانه‌ملی داشتند، بازپخش سریال‌های پلیسی امنیتی چون «بازپرس» و «گاندو» است. بازپرس به کارگردانی احمد معمی ساخته شده و ماجرای این سریال درباره یک بازپرس به نام صدراست که در جریان یک قاچاق اقتصادی بزرگ قرارگرفته و به‌دنبال سرنخ‌ها، این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانتخوار می‌رسد و چند ماجرای دیگر به‌دنبال این ماجرا اتفاق می‌افتد. 

با هم بخندیم
یکی از گونه‌های جذاب سریال‌سازی برای مخاطبان تلویزیون، مجموعه‌های طنز است. از این‌رو همواره سریال‌های طنز جزو آثار پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شود. در این میان برخی سریال‌های طنزی که در سال‌های گذشته پخش شده‌ همچنان مورد توجه مخاطبان است و درخواست پخش آن را دارند. به‌عنوان مثال در پیامک‌های بسیاری به پخش مجموعه‌های «خنده بازار»و«افسانه هزارپایان» اشاره شده و درخواست بازپخش این مجموعه‌ها را داشتند. همچنین از برنامه «هموطنز» و اجرای کامران تفتی و از سازندگانش که اقدام به تهیه و تولید چنین برنامه‌ای داشتند هم بسیار تشکر شده است. در ادامه عده‌ای هم درخواست پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری را از شبکه نمایش داشتند. از جمله فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا...(ص)‌» به کارگردنی مجید مجیدی و همچنین فیلم‌های سینمایی جنگی خارجی و فیلم‌هایی که در دهه ۶۰ در حوزه دفاع‌مقدس ساخته و اکران می‌شد. در پایان نیز از نشست‌های خبری شبکه خبر‌۲ تشکر بسیاری شده‌است.


دیگر خبرها

  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟ نمی‌شود؟
  • رستگاری به افق فلسطین
  • تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ حکم اعدام توماج صالحی در چه شرایطی اجرا نمی‌شود؟
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم