Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کاظمی گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، اجرای طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زدایی، حفاظت، پایش و کمک به احیای مراتع و صیانت از جنگل‌های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی از جمله طرح‌های منابع طبیعی به‌شمار می‌رود.

ترویج، توانمندسازی تشکل‌ها جوانان محلی بمنظور حفظ و احیای منابع طبیعی و تامین و تجهیز یگان حفاظت طرح‌های دیگر را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او مجموع اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های یاد شده ۳۷۰ میلیارد تومان است که بیشترین آن برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری خواهد بود.

همچنین طرح رفع تداخلات اراضی و اسناد حدنگاری (کاداستر) با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای حفاظت هرچه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش زمین‌خواری و تصرف غیرقانونی نواحی مختلف پیشنهاد شده است.

به گفته کاظمی مطالعات اجرای طرح‌های گوناگون منابع طبیعی در استان اصفهان به خوبی پیش رفته است و برای اجرای آن باید اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، کمبود اعتبارات و افزایش چشمگیر هزینه اجرای طرح‌ها را مهمترین چالش این بخش عنوان کرد وگفت: به ویژه در فعالیت‌های مرتبط با آبخیزداری و آبخوانداری قیمت تمام شده بسیار بیشتر شده است.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه با ۲۸ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در برگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدون‌شهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری سفر رئیس جمهور منابع طبیعی استان اصفهان میلیون هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس