Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:51:35 GMT

ادغام آزمون های ارزشیابی و ارتقا در آزمون جامع داروسازی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۸۶۰۵

ادغام آزمون های ارزشیابی و ارتقا در آزمون جامع داروسازی

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین نشست شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی (۸ تیرماه ۱۳۹۹) با توجه به یکسان بودن منابع آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی، آزمون ارزشیابی دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور و آزمون ارتقای دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی داروسازی خارج از کشور (که قبل از سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده اند) جهت ادامه تحصیل در دوره دکتری عمومی داروسازی، به دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی اجازه داده می شود این آزمون ها را ادغام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حد نصاب نمره قبولی در هر یک از آزمون ها بر اساس ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد از شرکت کنندگان هر آزمون که بالاترین نمره را کسب کرده اند، تعیین می شود.

با توجه به مفاد مصوبه فوق الذکر:

۱. از این به بعد، دانش آموختگان رشته داروسازی خارج از کشور به جای شرکت در آزمون های ارزشیابی یا ارتقاء باید در آزمون جامع ۱۸۰ واحدی دوره دکتری عمومی داروسازی که حداقل سالی دو بار به صورت سراسری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود، شرکت کنند.

۲. نمره حد نصاب قبولی در آزمون جامع داروسازی برابر با ۷۰ درصد میانگین نمرات ۵ درصد برتر شرکت کنندگان آن دوره است.

۳. مراحل پیش و پس از آزمون (تشکیل یا تکمیل پرونده در مرکز خدمات آموزشی، فرآیند ارزشیابی مدرک تحصیلی یا ادامه تحصیل) مانند قبل است.

کد خبر 5514855

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی آزمون گروه علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی ارزشیابی آموزشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشجویان سازمان امور دانشجویان کنکور 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش دانشگاه ها دندانپزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خارج از کشور آزمون جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: بیش از ۳۰۲ حافظ قرآن کریم در هرمزگان در آزمون کتبی رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کامل قرآن کریم شرکت کردند.

بیشتر بخوانید؛ فراخوان جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس در جزیره بوموسی
خدیجه شهسواری افزود: این آزمون در ۵ شهرستان بندرعباس، میناب، بستک، بندرلنگه و بندرخمیر برگزار شد.
وی گفت: مرحله شفاهی این آزمون تیر امسال برگزار می‌شود.
وی افزود: شرکت کنندگان پس از موفقیت در این آزمون‌ها مدرک تخصصی قرآن کریم را دریافت می‌کنند.
این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود