Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ روزنامه اطلاعات نوشت:حدود یک هفته است که مشاهدات مردمی حاکی از آن است که دربرخی جایگاه های سوخت کارت سوخت جایگاهداران جمع شده یا تعداد آن کاهش یافته است.

برخی جایگاه داران عنوان می کنند که شاید این اقدام پیش مقدمه ای برای گرانی بنزین باشد و درعین حال می گویند هیچ چیز معلوم نیست. از سوی دیگر، گزارش ها هم از کمبود گازوئیل دربرخی جایگاه ها حکایت دارد و دلیل خاصی برای آن اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دربرابر این خبرها، دولت وشرکت ملی پالایش وپخش مواد نفتی ایران این مشاهدات را به جد تکذیب کرده و گفته اند کارت سوخت جایگاه داران همچنان موجود است؛ درعین حال هرگونه افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی را قویا تکذیب وتصریح کرده که قانون بودجه ۱۴۰۱ چنین اجازه ای به دولت نداده است.

با این وجود، حجم متعدد مشاهدات مردمی دراین باره چیزی نیست که بتوان آن را با تکذیب وانکار نادیده گرفت. بخصوص آن که دولت طرح های خاص برای تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودروها با قابلیت فروش به نرخ آزاد به غیر را در کیش و قشم اجرا کرده وحال گمان می رود شاید درصدد اجرای آن در کل کشور باشد.اگر احیانا دولت فکری درباره افزایش قیمت سوخت دارد، راه آن تکذیب نیست. چرا که این نوع عمل کردن بحران بی اعتمادی ایجاد می کند. راه عاقلانه و منطقی درباره اجرای احتمالی اصلاح قیمت سوخت، سنجش دقیق شرایط حساس کشور و زمان سنجی عاقلانه در این خصوص، مشورت با نخبگان بخصوص نخبگان منتقد، در میان گذاشتن واقعیت با مردم، تشریح دلایل تصمیم و قانع کردن افکار عمومی و درنهایت پیش بینی راهکارهای موثرجبرانی برای خنثی سازی اثرات تورمی آن است.

درعین حال دولت باید این واقعیت را همیشه مدنظرداشته باشد که راه جبران کسر بودجه اش گران کردن مداوم کالاهای حساس نیست؛لذا هرگونه تناقض گویی،خدای ناکرده انجام عمل غافلگیرانه درباره قیمت سوخت می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور ومنافع ملی به دنبال داشته باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بنزین روزنامه اطلاعات قیمت بنزین گرانی بنزین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله