Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:19:46 GMT

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۰۷۵

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

حجت الاسلام هادی ضیائی روز چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با تاکید بر اینکه باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب و تکلیف شرعی نگاه ویژه داشته باشیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر صرفا برای حجاب نیست و وسیع تر از این باید در عمل نشان داده شود .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی هم گفت : یکی از اصول مترقی در دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است و باید در تمام زمینه ها در اولویت قرار بگیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نستوهی گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانع از بی تفاوتی نسبت به هنجارشکنی و بداخلاقی در جامعه می شود ، افزود : اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود شاهد تعطیل شدن سایر محسنات و در نهایت جایگزینی ضد ارزشها به جای ارزشها خواهیم بود .

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اولویتهای این ستاد را آموزش و آگاهی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از طریق آموزش و حمایت در جامعه احیا می شود و باید مسئولان این امر با شناخت درست و تذکر لسانی مناسب با افراد برخورد کنند .

وی با بیان اینکه خداآفرین دومین شهرستان استان است که دبیر مستقل دارد، تاکید کرد: در تمام ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و به وضعیت حجاب و عفاف نظارت شود .

فرماندار خداآفرین نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید معروف‌ها و منکرات شناسایی شود، گفت: در سیستم اداری بهترین تعالیم رعایت حق الناس و شرح وظایف  است که باید به عنوان تکالیف الهی به فرصت خدمت نگاه شود .

علی اکبر نکونام با ابراز تأسف و ناخرسندی از وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب بخشی از مردم شهرستان با وجود ظرفیتهای بسیار گسترده، خدمت به این مردم را یک امر واجب دانست و افزود: باید درکنار توسعه اقتصادی به توسعه فرهنگی  شهرستان هم توجه کنیم .

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فاضل پاشاپور به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خداآفرین معرفی و از خدمات سرهنگ صادقی دبیر سابق قدردانی شد .

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خداآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خداآفرین امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خداآفرین ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت