Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تاثیر فرونشست زمین در شکستگی تاسیسات آب‌وفاضلاب را نمی‌توان رد کرد، ‌گفت: مخاطراتی مانند بیابان‌زایی، خشکسالی، کم‌آبی، آلودگی هوا و گردوغبار ازجمله برنامه‌هایی است که برای بررسی در سفر ریاست‌جمهوری پیشنهاد شده است و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعدازظهر روز گذشته گزارش شکستگی یک خط لوله بتنی فاضلاب در عمق پنج متری زمین و در خیابان فیض گزارش شد و بلافاصله عوامل آب و فاضلاب، شهرداری و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور در منطقه، افزود: نیروهای حوادث آب و فاضلاب تا ساعت شش صبح عملیات حفاری، بازسازی شبکه لوله و کلکتور را انجام دادند و در حال آسفالت محدوده حادثه و اتمام عملیات رسیدگی به حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تکرار این حوادث در شهر را نیازمند بررسی موضوع دانست و گفت: تکرار چندین حادثه شکستگی تأسیسات آب و فاضلاب در شش ماه گذشته باعث شد یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اصفهان برای بررسی فنی موضوع تعیین شود تا نقش فرونشست زمین را در تشدید این حوادث مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه دشت اصفهان _ برخوار متأثر از شرایط فرونشست زمین است، تاکید کرد: این پدیده تأثیرات زیادی در ایجاد ترک و شکاف در بخش‌های مختلف داشته است که نمی‌توان آن را رد کرد به همین دلیل قرار است اساتید دانشگاه یک طرح پژوهشی تأثیر فرونشست زمین بر ایجاد شکستگی‌های تأسیسات آب و فاضلاب را با همکاری شرکت آب و فاضلاب تهیه کنند.

شیشه‌فروش دومین طرح پژوهشی درباره فرونشست زمین را انجام مطالعه ارزیابی خطر و پهنه‌بندی فرونشست زمین از سوی شهرداری اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح که با همکاری مراکز علمی پژوهشی اصفهان در حال اجراست، تاکنون ۳۰ رصد پیشرفت داشته است و نتایج این مطالعات به مدیران شهری اصفهان کمک می‌کند تا زون‌های در معرض آسیب فرونشست زمین را مشخص و برای آنها برنامه‌ریزی و الزاماتی را آماده کنند.

وی درباره طرح‌های پیشنهادی حوزه مدیریت بحران در سفر ریاست جمهوری، اعلام کرد: با توجه به مخاطراتی مانند بیابان‌زایی، خشکسالی، کم‌آبی، آلودگی هوا در نیمه دوم سال و فعال شدن کانون‌های گردوغبار در نیمه اول سال، مجاورت با کویرهای استان‌های دیگر، فرونشست زمین و همچنین تصادفات جاده‌ای که به دلیل نقاط حادثه‌خیز و نقایص راه‌ها اتفاق می‌افتد، از مجموعه برنامه‌هایی است که در حوزه مدیریت بحران استانداری اصفهان برای سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شده است و امیدواریم طرح‌هایی که در راستای رفع این چالش‌های زیست محیطی ارائه شده است، مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 581925

منبع: ایمنا

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان اجرای مصوبات سفرهای استانی سفر رییس جمهور به اصفهان شکستگی لوله آب فرونشست زمین و شکستگی لوله فاضلاب در اصفهان شکستگی لوله فاضلاب در خیابان آپادانا فرونشست زمین خشکسالی و فرونشست زمین دلیل فرونشست زمین فرونشست زمین در اصفهان پیامد های فرونشست زمین آمار فرونشست زمین فرونشست زمین چیست شکستگی لوله در خیابان آپادانا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرونشست زمین مدیریت بحران آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، توقف کامیونهای حامل سوخت در حاشیه خیابانهای پلدشت و آلودگی ناشی از نشت گازوئیل موضوع ارسالی از شهروند خبرنگارماست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار پلدشت را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود