Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ورزنه در شرق استان اصفهان روز چهارشنبه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات و ظرفیت‌های منطقه در گفت گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود خشکسالی در چند سال اخیر ضروری است سهمیه آبی به شهرستان و تالاب گاوخونی تعلق بگیرد.
سعید رحیمی افزود: هر چند اکنون آب تنها برای مصارف کشاورزی باز می‌شود؛ اما آبی به تالاب تعلق نمی‌گیرد؛ سهمیه اختصاص آب از وزارتخانه برای تالاب گاوخونی محقق نشد و تنها برای کشاورزان و امور معیشتی آنان این سهمیه تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ورزنه  با اشاره به خشکسالی تالاب گاو خونی و فعالیت ریزگردها افزود: ریزگردها با کوچک‌ترین وزش باد فعال می‌شود و مشکلات تنفسی و بیماری‌های مختلفی را برای ساکنان در شهرستان به همراه دارد.
وی احداث بیمارستان در ورزنه را از دیگر مطالبات مردم این شهرستان از ریس جمهور دانست و گفت: تلاش می‌کنیم احداث بیمارستان جز مصوبات سفر رییس‌جمهور باشد این موضوع سال‌ها ست که در دستور کار بوده به طوری که ۸۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد، اما نیازمند توجه ویژه است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم در این سفر احداث این بیمارستان جزو مصوبات سفر باشد تا اگر مشکل خاصی رخ ندهد در شش‌ماهه اول امسال بیمارستان ورزنه به بهره برداری رسد زیرا امکانات درمانی و بهداشتی برای شهر ورزنه که ۱۵ هزار نفر جمعیت و برای کل شهرستان که ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد کافی نیست و وجود ۲ باب درمانگاه جوابگو نیست.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات درمانی در این شهرستان خیلی کم است و  بهره‌ برداری هر چه سریع‌ تر بیمارستان ورزنه که دارای مساحت و امکانات کافی است می‌تواند بخش زیادی از این کمبود را جبران کند.
رحیمی با بیان اینکه وضعیت راه‌ های مواصلاتی شهرستان ورزنه خوب نیست افزود: امیدواریم یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به اصفهان، اعتبار ویژه به راه ها اختصاص پیدا کند ؛  جاده ورزنه به هرند از مسیر باقرآباد، جاده نایین به ورزنه وضعیت خوبی ندارد و ۲ بانده شدن جاده ها نیازمند توجه است.
وی افزود: با توجه به جاده ورزنه، ندوشن، یزد که جزو محورهای مواصلاتی اصلی برای معادن است اگر بتوانیم این مهم را در مصوبات سفر ریاست جمهوری داشته باشیم و شرکت معدنی ایمیدرو به ما کمک کند تا این جاده به بهره‌برداری برسد می‌توانیم در اینجا شهرک صنعتی برای صنایع معدنی داشته باشیم که این امر به اشتغال پایدار شهرستان کمک شایانی می‌کند.
همچنین فرماندار کوهپایه گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان کمبود آب است به طوری که برخی از روستاهای این شهرستان با کمبود آب مواجه هستند.
اصغر هدایت درباره مهم‌ ترین ظرفیت‌ها و معضلات شهرستان کوهپایه، اظهار کرد: مهم‌ترین ظرفیت شهرستان کوهپایه وجود قنوات است و باید با تأمین اعتبار لازم قنوات این شهرستان احیا و اصلاح شود ؛ قنوات کوهپایه نیاز به احیا، اصلاح و بازسازی دارد چرا که منبع اصلی آب کشاورزی است.
وی افزود: از دیگر مشکلات شهرستان کوهپایه و به‌ویژه در شهر سجزی آلودگی هواست که معتقدم مهم‌ترین معضل شهرستان است ؛ بخشی از این مشکل به گرد و غبار و ریزگردها بر می‌گردد که این گرد و غبار بیشتر ناشی از فعالیت کوره‌ها، وسعت بیابانی و وجود شهرک صنعتی است.
فرماندار کوهپایه با اشاره به استقرار دستگاه‌های اداری در شهرستان کوهپایه افزود: با وجود تازه تأسیس بودن شهرستان، ضروری است این مشکل که مطالبه مردم است به تدریج مرتفع شود چرا که با راه اندازی بسیاری از ادارات دولتی مردم مجبور نیستند برای امور خود به اصفهان مراجعه کنند.
وی توجه به راه‌های شهرستان را از مهمترین مطالبات مردم کوهپایه بیان کرد و گفت: کوهپایه حدود ۲۰۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت و شریان اصلی دارد و این شهرستان در مسیر استان‌های جنوب کشور قرار دارد که در نتیجه پرتردد محسوب می‌شود ویکی از نیازهای شهرستان، اصلاح معابر اصلی آن و به ویژه شریان اصلی اصفهان به نایین است.
وی با بیان اینکه با کمک خیران یک مرکز بهداشت و پیش بیمارستانی در کوهپایه راه‌اندازی شده است، افزود: احداث بیمارستان در این شهرستان با توجه به حجم تردد بالا ضروری است و امیدواریم بتوانیم خدمات پیش بیمارستانی را در کوهپایه مستقر کنیم.
فرماندار جرقویه هم با اشاره به مشکلات و کمبودهای این شهرستان اظهار داشت: مطالبات شهرستان جرقویه در حوزه آب، راه، درمان، صنعت، کشاورزی و گردشگری است.
محسن ریاحی افزود: احداث باند دوم محور حسن آباد به رامشه،تکمیل پروژه محور نصر آباد به شهرضا نیازمند اعتبار و توجه است.
وی با اشاره به احداث کلینیک تامین اجتماعی با توجه به نبود مرکز درمانی دولتی در شهرستان گفت: تامین نیروی متخصص برای تنها بیمارستان شهرستان که به صورت خیریه اداره می‌شود، ضروری است.
وی احداث شهرک بازیافت،استقرار صنایع کم آب بر، ایجاد واحد های فرآوری محصولات دامی، رفع مشکل دامداران و عشایر، ایجاد مجتمع گلخانه ای و توسعه‌ گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
فرماندار جرقویه افزود:  ایجاد واحدهای فرآوری محصولات دامی در سطح شهرستان دارای اهمیت است.
ریاحی همچنین بر لزوم برنامه ریزی دولت جهت توسعه گردشگری شهرستان با توجه به بافت تاریخی شهرستان مانند ارگ محمد آباد روستای تاریخی و گردشگری قارنه و مالواجرد و همچنین کویر مستعد خارا و معدن نمک را خواستار شد.

سرپرست فرمانداری هرند هم با اشاره به مشکلات این شهرستان اظهار داشت: استقرار ادارات و تعیین چارت سازمانی شهرستان هرند، توزیع عادلانه آب کشاورزی و حل مشکلات شهرک‌های گلخانه‌ای مهمترین مشکلات این شهرستان است.
فرهاد فروزنده افزود: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی پروژه های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد و سایر مطالبات در قالب دستورالعمل سفرهای ریاست جمهوری بصورت کلی اقدام شده است.
وی توجه ویژه و تامین اعتبار برای اجرای طرح های بیابان زدایی، تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، تکمیل مدارس نیمه تمام، تکمیل و اجرای کانال‌های آبیاری کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

 شهرهای جَرقویه، وَرزَنه، هَرَند و کوهپایه در شرق استان اصفهان سال گذشته  به شهرستان ارتقا یافتند.

 این تقسیم بندی جدید بر اساس مصوبه هیات وزیران در مرداد ۱۴۰۰ به استانداری اصفهان ابلاغ شده است و با تشکیل آنها اکنون ۲۸ شهرستان در استان وجود دارد.

 بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور به استان اصفهان انجام می شود و قرار است در این سفر یک روزه بازدید از مناطق مختلف ، دیدار و نشست با اقشار مردم، رایزنی و تبادل نظر با نخبگان، شرکت در شورای اداری و حضور در نشست خبری را در دستور کار است.

برچسب‌ها ایرنا اصفهان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا اصفهان دولت سیزدهم ایرنا اصفهان دولت سیزدهم شهرستان کوهپایه رییس جمهور مصوبات سفر مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی

علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان مرتبط با جامعه کارگری است و براین اساس هر گونه برنامه ریزی در این زمینه زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان را متاثر می‌کند.

زنگانه افزود: جامعه کارگری استان در رویداد‌های مختلف ثابت کرده است که بصیرت و هوشیاری زیادی دارد و باید با ایجاد یک هیئت اندیشه ورز کارگری، مسائل این بخش مورد بررسی مستمر قرار گیرد.

او گفت: باید با تداوم افزایش بازرسی از کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را در استان کاهش دهیم و تقویت امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد