Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان مخالف فعالیت‌های هسته ای تخمین می‌زنند، کره شمالی سال گذشته برای برنامه های هسته ای خود ۶۴۲ میلیون دلار هزینه کرده و اکنون نیز به رغم بحران اقتصادی و مبارزه با همه گیری ویروس کرونا آمادگی انجام آزمایش هسته ای را پیدا کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «رویترز»، براساس اعلام فعالان ضد فعالیت های هسته ای در گزارشی که فقط بر مبنای حدس و گمان است(زیرا هیچگونه داده تایید شده ای درباره هزینه های کره شمالی در برنامه های هسته ای و یا ابعاد ارتش و سلاح هایش برای استناد وجود ندارد) تخمین زده می شود در سال ۲۰۲۱ این کشور حدود ۶۴۲ میلیون دلار در موضوع هسته ای هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب در حال حاضر و به رغم بحران اقتصادی از یک سو و مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور از سوی دیگر، پیونگ یانگ آمادگی لازم برای انجام آزمایش هسته ای دارد. 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ دستکم ۶ آزمایش هسته ای انجام داده است و به نظر می رسد خود را برای از سرگیری و انجام هفتمین آزمایش آماده می کند. 

در گزارشی که روز گذشته از سوی پویش بین المللی نابودی سلاح های هسته ای در ژنو درباره سلاح های هسته ای جهان منتشر شد، آمده است: تخمین زده می شود  کره شمالی به هزینه کردن یک سوم درآمدهای خالص داخلی برای ارتش خود ادامه داده که از آن میان ۶ درصد این بودجه صرف سلاح های هسته ای شده است. 

بدین ترتیب برپایه این گزارش ها و گمانه زنی ها، کره شمالی به عنوان کشوری که کمترین هزینه را در میان ۹ کشور مسلح به سلاح هسته ای دارند، پایین تر از پاکستان که ۲ برابر پیونگ یانگ هزینه کرده است قرار می گیرد. 

آمریکا که پویش بین المللی را برای اعمال تحریم بر کره شمالی درباره توسعه سلاح های اتمی و موشک های بالستیک به راه انداخته است، پیونگ یانگ را برای خرج کردن میلیون ها دلار برای ارتش خود در حالی که با بحران اقتصادی و کمبود مواد غذایی مواجه است، مورد انتقاد قرار می دهد. 

کره شمالی در پاسخ به انتقادهای آمریکا بارها تاکید کرده است این کشور از حق مشروع خود برای توسعه سلاح های هسته ای در جهت دفاع از خود استفاده می کند و این موضوع برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای جهانی لازم است. 

مشخص نیست آیا پیونگ یانگ در طول دوران همه گیری ویروس کرونا، بخشی از سرمایه گذاری مالی بر سلاح های هسته ای را قطع کرده است یا خیر. با وجود این تحلیلگران و کارشناسان مستقل که این موضوع را از نزدیک رصد و دنبال می کنند، معتقدند شواهد حاکی از آن است که کره شمالی با گسترش ارتش و انجام آزمایش های هسته ای به کار خود ادامه می دهد. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کره شمالی ، موشک بالستیک ، پیونگ یانگ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی موشک بالستیک پیونگ یانگ سلاح های هسته ای کره شمالی پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت صبح دوشنبه در حاشیه سی امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای در خصوص برنامه‌های جنبی این کنفرانس اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای از جمله این برنامه‌ها است که نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران دارد.

وی با بیان اینکه انواع رادیو داروها، تجهیزات زیرساختی تولید ایزوتوپ‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشی و صنعتی هسته‌ای حاصل دانش دانشمندان و پژوهشگران هسته‌ای ایران در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، تصریح کرد: این نمایشگاه می‌تواند ابزاری برای نشان دادن توان دانشمندان ایرانی به نمایندگان کشورهای حاضر در این کنفرانس بین المللی باشد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران ضمن قدردانی از سازمان انرژی اتمی ایران برای حمایت از برگزاری این کنفرانس بین المللی گفت: دلیل انتخاب اصفهان به عنوان مرکز برگزاری این کنفرانس بین المللی نیز ظرفیت‌های بالای این شهر به لحاظ پیشرفت‌های هسته‌ای، گردشگری، تاریخی و … است.

سی‌اامین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف بعد از ظهر دوشنبه در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

۱۰۰ سخنرانی علمی ، ارائه ۴۲۰ مقاله و برگزاری ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

این کنفرانس از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 6098043

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • روایت ژنرال اسرائیلی از برنامه 3 میلیارد دلاری برای بمباران ایران!
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود