Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@07:33:47 GMT

توجه به ایمنی و هویت بناهای شهر امری الزامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۳۰۱

توجه به ایمنی و هویت بناهای شهر امری الزامی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی است، گفت: با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان پیشین این بافت‌ها به آن بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز_چهارشنبه بیست‌وپنجم خردادماه_ در آئین اختتامیه اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته اجلاس‌هایی از این دست در همه شهرها برگزار شده است که نشاندهنده علاقه به همکاری و هم‌افزایی در این موضوعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "ساختمان پایدار شهر پایدار"، "ساختمان ایمن شهر ایمن" و "نمای ساختمان هویت شهر من" عناوین اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان است، افزود: در شهر اصفهان باید بررسی کنیم در اصفهان از توسعه شهر و ساخت‌وسازهای سال‌های گذشته توانسته ورزش‌های گذشتگان را انتقال دهد و یا به آن آسیب زده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با همفکری و هماهنگی همه متولیان امر و حاکمیت می‌توان خطاهای گذشته را جبران کرد، گفت: قانون‌گذاران و طراحان باید همراه باشند تا نتیجه خوبی را شاهد باشیم مردمی که انتظار ساخت شهر بهتر دارند پس از گذشت زمان ممکن است به این باور برسند که چنین اتفاقی نیفتاده است‌.

نورصالحی اضافه کرد: از معاونت شهرسازی و معماری خواستارم این اجلاس خروجی‌های مشخصی داشته و مشخص شود چه اقداماتی تا سال آینده باید در اصفهان افتد تا شاهد ساختمان‌های پایدار باشیم. توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی است که لازم است برای آن معیاری تعیین شود تا آن را سنجش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از نتایج اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان که نافی اقتصاد شهر و سرمایه‌گذاران نیست، باید در برنامه‌ریزی‌های طولانی و میان‌مدت در نظر گرفته شده و در مجاری قانونی تصویب شود تا کیفیت و کمیت ساختمان‌ها در اصفهان را افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان این بافت‌ها نیز با توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری به آن بازگشته و در آن زندگی کنند، لذا با دعوت دوره‌ای از اساتید و صاحبنظران و قانون‌مند کردن پیشنهادات این اجلاس می‌توان به نتایج خوبی رسید.

نورصالحی اضافه کرد: بارها برای نما و سیمای شهر اصفهان مشاورانی انتخاب شد، اما طرح‌های تهیه شده واقع‌بینانه نبود به همین دلیل هیچ یک از این طرح‌های عملی نشد، همچنین ورودی‌های شهر اصفهان نیز هویت متناسب با شهر ندارد که این موضوع قابل پیگیری است و نتایج خوبی خواهد داشت.

کد خبر 581939

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هویت شهر هویت شهری شاخص های هویت شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان میاندوآب با اشاره به سالروز فتح اندلس، اظهار کرد: مسلمانان ۸ قرن در اندلس حکومت کردند ولی برخی عوامل سبب شکست مسلمانان آندلس شد.

وی با بیان اینکه ثبات و امنیت و پیشرفت هر جامعه با اتحاد و همدلی است، افزود: نخستین عامل پیروزی مسلمانان در اندلس اتحاد و همدلی بود و عامل دوم اخلاق، دین و ایمان بود؛ اندلس کشوری مسلمان بود که دشمنان اسلام منیت، خودبرتربینی و اختلاف و ابتذال فرهنگی و فساد را در آن ترویج کرده و سبب نابودی آن شدند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با بیان اینکه فساد و فرهنگ غربی در جامعه اندلس ترویج شد، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای فساد و اختلاف باشد آن جامعه به سمت انحطاط و نابودی کشانده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: نباید دچار روزمرگی شده و برنامه‌ای نداشت، بلکه باید حواس خود را جمع کرد و هوشیار بود و این را در نظر داشت که دشمن هیچگاه دست از تلاش برنمی‌دارد و همواره به دنبال دستیابی به اهدافش است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمنان این را بدانند که ایران، اندلس نیست و ویژگی‌های متفاوت از اندلس دارد، گفت: حکومت ایران اسلامی مبتنی بر مردم بوده و مردم پا به کار با رهبری صالح همواره توطئه‌های دشمنان را نابود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: باورهای دینی و اعتقادات راسخ درونی مردم ایران اسلامی، سبب حفظ این جامعه و حکومت اسلامی می‌شود و روزبه‌روز این باورها را تقویت می‌کنیم تا به بلای اندلس دچار نشویم.

امام جمعه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه علم از مؤلفه‌های قدرت است، اظهار کرد: «العلم سلطان» محور درس‌های تاریخ اندلس است و اگر بخواهیم به قدرت دست یابیم و دشمنان را مأیوس کنیم باید قله‌های علم و دانش را فتح کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان، افزود: شهید مطهری یک اسلام‌شناس کامل و الگوی جهاد تبیین بود.

وی افزود: باید مانند شهید مطهری، جهاد تبیین راه انداخت و حق و حقیقت را گفت و در جامعه بصیرت‌افزایی کرد؛ اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به‌روز ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: از مسئولان درخواست داریم تا نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بسزایی داشته و مردم نیز توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی در پایان روز کار و کارگر را به‌تمامی کارگران و روز فرهنگ پهلوانی را نیز به ورزشکاران و باستانی‌کاران تبریک گفت.

کد خبر 748101

دیگر خبرها

  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان