Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@09:14:17 GMT

برای گرفتن مجوز واردات چه کاری لازم است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۳۴۷

برای گرفتن مجوز واردات چه کاری لازم است؟

اگر به دنبال یک مقاله جامع درباره اخذ مجوز واردات هستید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش قدس آنلاین، مجوز واردات در واقع مجموعه‌ای از مجوزاتی است که باید جهت ورود کالا به داخل کشور اخذ گردد. این مجوزها را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. مجوزهایی که برای واردات هر نوع کالایی نیاز داریم و مجوزهایی که مخصوص واردات کالاهای خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دنبال یک مقاله جامع درباره اخذ مجوز واردات هستید این نوشته را از دست ندهید.

۱. مجوز ثبت سفارش: هر شخص حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی وارد کند لازم است ابتدا مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور اخذ کرده و سپس فرآیند ثبت سفارش کالا را انجام دهد. پس از دریافت پیش فاکتور از فروشنده ی کالا نوبت به اخذ ثبت سفارش می‌رسد(یا همان مجوز واردات از اداره بازرگانی) مهم‌ترین نکته در ثبت سفارش برای ترخیص کالا دارا بودن کارت بازرگانی است.

۲. مجوز بانک مرکزی(تخصیص ارز): جهت تخصیص ارز و تایید گواهی آماری، شخص ثبت سفارش انجام شده را به بانک ذکر شده در ثبت سفارش می‌برد بانک طبق همان ثبت سفارش درخواستی را مبنی بر اخذ مجوز حواله در سامانه ارسال می‌نماید ۳۰ روز بعد مجوز حواله صادر می‌شود.

نکته: دو مجوز ذکر شده در فوق، باید قبل از خرید کالا اخذ گردند.

حال نوبت به اخذ مجوزهای اجرایی داخل گمرک می‌رسد.

۳. مجوزهای اجباری زمان ترخیص کالا: با توجه به تعرفه کالا مجوزهای مورد نیاز(انرژی اتمی، جهاد کشاورزی، بهداشت و … ) در سامانه فعال می‌شوند و نیاز است که روند اخذ این مجوزات انجام شود.

سازمان استاندارد اجباری به صورت ماهانه لیستی از کالاهای مشمول را بروز رسانی کرده و در سامانه isir.gov.ir ارائه می‌دهد.

تمام کالاهایی که مصرف انسانی دارند: طبق ماده ۱۶ مواد خوراکی بهداشتی وزارت بهداشت اخذ این مجوز شامل ۳ مرحله اخذ مجوز ورود در هنگام ثبت سفارش کد IRC یا شناسه ۱۶ رقمی کالا، اخذ مجوز ترخیص در هنگام ترخیص کالا از گمرک و اخذ مجوز مصرف هنگام مصرف کالا است که به صورت اینترنتی در سایت /http://www.ttac.irاخذ می‌گردد.

کالاهای ممنوع: ۲ دسته هستند؛

ممنوع شرعی: مثل گوشت خوک

ممنوع قانونی: به دلیل حمایت از تولید داخل که لیست این کالاها متغیر است.

اخذ مجوزهای قانونی برای اقلام بهداشتی، قرنطینه‌ای و خاص:

بر اساس ماده ۱۲۷ قانون، ورود کالاهای خاص که ترخیص آن به دلیل رعایت پاره‌های از تدابیر و ملاحظات بهداشتی، قرنطینه‌ای، ایمنی و زیست محیطی بایستی با اعلام نظر سازمان‌ها و مراجع ذی ربط صورت پذیرد، مشروط به اخذ گواهی از سازمان‌های مرتبط خواهد بود.

۴. پروانه الکترونیکی(پروانه سبز قدیم): پروانه الکترونیکی در واقع مجوز تردد کالای شماست. در واقع شما کدی دریافت می‌کنید که به وسیله آن می‌توانید کالای خود را به داخل انبار انتقال دهید. یکی از مراحل ترخیص کالا دریافت پروانه الکترونیکی کالاها است که از مهمترین مدارک در جهت ترخیص کالاست. بعد از ورود کالا به کشور نوبت انجام فرآیندهای ترخیص کالاست. در واقع اخذ مجوزات بخشی از روند ترخیص کالا هستند. پروسه‌ای که کالا برای ورود به کشور و یا خروج از کشور طی می‌کند را ترخیص کالا می‌نامند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک:

ثبت کالا در سامانه epl و گرفتن کوتاژ

تعیین مسیر

واریز وجه گمرکی(حقوق ورودی)

واریز مالیات علی الحساب(در صورت معافیت نیاز به پرداخت نیست)

اخذ مجوزهای مورد نیاز

گرفتن کد رهگیری از بانک عامل

صدور پروانه الکترونیک

محاسبه عوارض انبارداری

ورود کامیون و بارگیری کالا

بررسی مجدد کالا از طرف دایره درب خروج گمرک

خروج کالا و تحویل کالا به انبار ذکر شده در سامانهepl (سامانه تجارت فرامرزی)

استعلام الکترونیکی پروانه گمرکی از طریق سامانه تجارت فرامرزی صورت می‌گیرد. این پروانه گمرکی برای کالاهای صادارتی و وارداتی به صورت مجزا صادر می‌شود. لازم است بدانید بر روی برگ سبز یا همان پروانه الکترونیک گمرکی کالا اطلاعاتی از جمله شماره ثبت کالا، شماره انبارداری کالا، تعداد و نوع کالا، تاریخ ورود و خروج کالا از انبار و …. قرار دارد.

برای گرفتن مجوز واردات چه کاری لازم است؟

مجوز واردات خودرو

برای واردات خودرو نیز شما قطعاً به مجوزهای خاصی نیاز خواهید داشت تا به دست ترخیص کار خود بسپارید. با توجه به تصویب وزارت صنعت و معدن و تجارت واردات خودرو با عمر ۱ سال بصورت نو آزاد شده است. در حال حاضر (۱۴۰۱) امکان واردات خودرو برای خودروهای کم مصرف (زیر ۲۵۰۰ سی سی) وجود دارد. واردات خودرو فقط تا یک سال ساخت به کشور امکان پذیر است. تمامی وارد کنندگانی که قصد واردات خودروی خارجی را دارند توصیه می‌شود قبل از اقدامی اطلاعات خود را افزایش دهید تا از زیان وارده جلوگیری نمائید.

قوانین و مقررات مربوط به دریافت مجوز تجهیزات پزشکی:

ملزومات، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی که به طور کلی «تجهیزات و ملزومات پزشکی» نامیده می‌شود به هرگونه ابزار آلات، مواد و دستگاه‌های پزشکی که توسط شرکت تولیدکننده برای انسان با اهداف تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها و یا کاهش بیماری و بررسی‌های علم پزشکی و … تولید می‌شود.

برای گرفتن مجوز واردات چه کاری لازم است؟

برای ترخیص کالای پزشکی لازم است با توجه به نوع آن از نهادهایی مثل سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت بهداشت، مبارزه با مواد مخدر، سازمان انرژی اتمی و غیره، مجوز مورد نیاز گرفته شود.

اگر قصد واردات و اخذ مجوز برای آن را دارید راهکار تجارت پایا در این مسیر همراه و همگام شماست. کافیست تا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قوانین صادرات و واردات واردات خودرو مجوز واردات ترخیص کالا ثبت سفارش اخذ مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد

از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ سرویس ارسال فوری فروشگاه اینترنتی تکنولایف در شهر تبریز راه‌اندازی شد. هموطنان عزیز تبریزی اکنون می‌توانند سفارش‌های خود از تکنولایف را در سریع‌ترین زمان، در کمتر از ۲۴ ساعت، در هر نقطه‌ای از شهر تبریز دریافت کنند. تکنولایف به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع فروش کالای دیجیتال در ایران شناخته می‌شود و تاکنون توانسته با مارکت پلیس خدمات بی‌نظیری را به مشتریان و فروشندگانش ارائه دهد. از جمله خدمات قابل‌توجه تکنولایف می‌توانیم به ارسال کالا در سریع‌ترین زمان با بهترین قیمت تعیین‌شده در بازار کالای دیجیتال اشاره کنیم. اکنون سرویس ارسال سریع تکنولایف در شهر تبریز نیز راه‌اندازی شده است. این سرویس تا قبل از تاریخ ذکرشده محدود به شهر تهران و کرج بود و حالا به یکی از اقدامات مهم تکنولایف جهت گسترش در سایر شهرهای ایران تبدیل شده است.

به دلیل حجم بالای سفارش‌ها از سمت هم‌وطنان تبریزی، تکنولایف سرویس ارسال فوری در تبریز را به‌منظور تجربه خرید هرچه‌ بهتر شما عزیزان فراهم کرده است.

شما می‌توانید حین ثبت سفارش بازه زمانی تحویل سفارش را انتخاب کنید تا کالا مطابق با زمان انتخابی توسط پیک ویژه تکنولایف به شما تحویل شود. درصورت ثبت سفارش تا قبل از ساعت 15:00، سفارش شما از ساعت 14 تا 20، روز بعد به شما تحویل خواهد شد.

لازم به ذکر است این امکان در گام اول در دسته بندی کالاهای لوازم خانگی سایز بزرگ فعال نیست و تکنولایف در صدد است تا هرچه سریعتر امکان ارسال فوری کالاهای لوازم خانگی سنگین را فراهم کند.

امیدواریم بتوانیم در روزهای آتی این خدمت مهم را به تمام نقاط ایران عزیز ارائه کنیم.

کد خبر 848410

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟