Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با سید ابراهیم رئیسی در کاخ سعد آباد گفت: گفت‌وگوها در فضای اعتماد متقابل برگزار شد و زمینه ها و چشم اندازهای دو جانبه بررسی شد.

وی گفت: در جهت گسترش همکاری های بازرگانی و افزایش حجم مبادلات اقتصادی گفت‌وگو کرده ایم.بخش انرژی و حمل ونقل از بخش های مهم در رابطه ایران و ترکمنستان است و امکانات خود را برای گسترش این حوزه ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید داریم روابط فرهنگی و انسان دوستانه را با ایران گسترش دهیم.از آقای رئیسی دعوت کردم در ششمین اجلاس سران حاشیه خزر که در ترکمنستان برگزار می‌شود حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: مصمم هستیم تا سند راهبردی برای همکاری دو دهه آینده را به امضا برسانیم.در سه دهه گذشته روابط خوبی با ترکمنستان داشتیم البته ظرفیت برای همکاری بیش از میزانی است که دارد انجام می گیرد و حوزه های برق آب و گاز ظرفیت های خوبی برای همکاری های مشترک دو کشور هستند.

به گفته وی روابط ما و ترکمنستان برادرانه، تمدنی و خویشاوندانه است و اراده دو کشور بر توسعه روابط است و ما مصممیم سند راهبردی برای همکاری دو دهه آینده را به امضا برسانیم.همکاری های دو کشور منجر به همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد شد .

رئیس جمهور گفت: دیدگاه دو کشور نسبت به افغانستان بسیار به هم نزدیک است.معتقدیم که در افغانستان باید دولتی فراگیر تشکیل شود تا برای افغانستان امنیت ایجاد کند.مشکلات منطقه باید به دست مسئولان منطقه حل شود و هرگونه حضور بیگانه میتواند مشکل ساز باشد.امیدوارم که این سفر منشا برکات برای دو کشور و کشورهای منطقه باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست خارجی ایران و ترکمنستان برای همکاری رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی