Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:28:39 GMT

وقتی لباس روحانیت دست و پاگیر نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۵۴۴

وقتی لباس روحانیت دست و پاگیر نیست

ایسنا/مازندران کار و فعالیت به لباس و قشر خاصی محدود نمی شود و هر کسی در هر لباسی می تواند منشاء اثر باشد؛ یک روحانی جوان، ورزشکار و هنرمند مازندرانی نیز فعالیت های هنری و ورزشی را چاشنی اقدامات مذهبی خویش کرده است.

کار و فعالیت به لباس و قشر خاصی محدود نمی شود و هرکسی در هر لباسی می تواند خادم، خلاق و موثر باشد، خواه این لباس سپید پرستاری باشد و خواه لباس تیره انتظامی، هر فردی در هر کسوتی می تواند با تلاش و همیت خویش کسب اعتبار و آبرو کرده و زبانزد خاص و عام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جامعه روحانیت هم از این قاعده مستثنا نیست، چه بسا روحانیونی که در لباس دین، به حرفه ای دیگر مبادرت ورزیده اند و آن را مشی اصلی خویش دانستند، مثال بارز آن حجت الاسلام سیدمحمود دعایی بود که لقب «سید اهل خبر» را با خود جاودانه کرد. 

نمونه دیگر از این دست، طیب رضایی، روحانی ۴۳ ساله و هنرمند مازندرانی و اهل شهرستان ساری است که فعالیت های هنری و ورزشی را چاشنی اقدامات مذهبی خویش کرده است.

رضایی حافظ چند جزء قرآن کریم، نفر دوم مسابقات بین المللی مطلع الفجر در رشته تواشیح و همخوانی قرآن کریم و همچنین نفر اول مسابقات تیراندازی با تپانچه مازندران و از جمله روحانیون جوان، خوش ذوق و فعال مازندرانی است که اوقات فرات خویش را به انجام فعالیت های هنری از قبیل تهیه ماکت خانه های قدیمی با کاهگل، پایه های گلدان و قاب های عکس دیواری می گذراند. 

وی که در حال حاضر کارمند سازمان همیاری شهرداری های مازندران است  در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مطالعه و تحقیق در سیره ائمه اطهار و برخوردی که آن بزرگواران با مردم به خصوص جوانان داشتند چراغ راه ماست و در می یابیم که چقدر برخورد و رفتار حسنه در جذب جوانان نسبت به مسایل دینی تاثیرگذار است.

این روحانی جوان گفت: لطف خدا شامل حال بنده شد و توانستم تا حدودی ارتباط خوبی با جوانان برقرار کنم و در سایه این ارتباط پذیرش توصیه های دینی از جانب بنده برای جوانان قابل قبول است.

رضایی با بیان اینکه در کنار مطالعه کتاب به فعالیت هنری از جمله  تهیه ماکت خانه های قدیمی با کاهگل ، پایه های گلدان و قاب عکس دیواری می پردازم اضافه کرد: در باغچه منزل به پرورش گل و گیاه نیز مشغولم و تنها به وظایفم لباس روحانیت بسنده نمی کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روحانی جوان لباس روحانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب

محسن رضایی با هدف وحدت در نیروهای انقلاب ضمن استقبال از دیدار با چندین گروه از تشکل‌های جدید از جمله شریان، جماران و صبح ایران با تبیین اوضاع خاص کشور، آنها را به برادری و وحدت دعوت کرد.

گزارش جلسات و دیدارها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گل اول سپاهان به استقلال خوزستان + فیلم
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • مد خوب، مد بد!
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • تلاش محسن رضایی برای وحدت در جبهه انقلاب