Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@05:30:21 GMT

زندان چوبیندر قزوین جابه‌جا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۳۹۸۵۴

زندان چوبیندر قزوین جابه‌جا می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: قرارگرفتن زندان در کنار چوبیندر معضلات اجتماعی برای سکنه این روستا ایجاد کرده و به همین خاطر دستگاه قضا به دنبال انتقال و جابه‌جایی زندان از این منطقه به نقطه‌ای دیگر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی شعبانی در دیدار با مردم ناحیه منفصل شهری چوبیندر قزوین با اشاره به وجود زندان در کنار این ناحیه شهری اظهار داشت: قرار گرفتن زندان در کنار چوبیندر معضلات اجتماعی برای سکنه این روستا ایجاد کرده و به همین خاطر دستگاه قضا به دنبال انتقال و جابه‌جایی زندان از این منطقه به نقطه‌ای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ناحیه چوبیندر با معضلاتی از جمله حضور اتباع بیگانه، خرده‌فروشی مواد مخدر و وقفی بودن زمین‌های مردم روبه‌رو هستیم که در راستای احیای حقوق عامه برای حل این مشکلات تلاش خواهیم کرد. همچنین پایگاه انتظامی در این ناحیه باید ارتقا پیدا کند تا از توان بیشتری برای مقابله با مجرمان برخوردار شود.

شعبانی با بیان اینکه اهالی چوبیندر از نرخ بالای آسیب‌های اجتماعی در این منطقه گله‌مند هستند، ادامه داد: باید جلوی بروز جرائمی که ساکنان چوبیندر را نگران کرده، گرفته شود و برای بررسی این مشکلات و برطرف کردن آنها باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا راهکارهای دقیقی برای رفع این مشکلات تدوین شود.

فقدان دانش حقوقی باعث افزایش پرونده‌های قضائی می‌شود

رئیس‌کل دادگستری قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی انتظارات فراقانونی مردم از قوه قضائیه گفت: محدوده عمل قاضی را قانون مشخص می‌سازد و قضات نمی‌توانند فراتر از قانون رفته و شخصاً یک ادعای حقوقی را ثابت کنند. ابزار قاضی برای رسیدگی اسناد و مدارکی است که از سوی شاکی یا متشاکی به دادگاه می‌آید و احکام قضاوت هم بر این مبنا صادر می‌شود.

شعبانی فقدان دانش حقوقی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و افزود: نبود دانش حقوقی سبب شده که مردم در بسیاری از معاملات اقتصادی خود متضرر شوند و بعضی اوقات هم افراد به دلیل اطلاعات حقوقی ضعیف گرفتار کلاهبرداران می‌شوند و مال و اموال آنها به غارت می‌رود که در نتیجه افراد برای احیای حقوق از دست رفته به دستگاه قضا می‌آیند.

زندان جدید در قزوین ساخته می‌شودمشکلات ناحیه منفصل شهری چوبیندر قزوین از قاب دوربین تسنیمچوبیندر در تسخیر موش‌های فاضلاب؛ طرح احداث تصفیه خانه چوبیندر- اقبالیه سرگردان در گیر و دار بروکراسی‌های اداری+ فیلم

وی ادامه داد: همین مراجعات مکرر به دستگاه قضا باعث افزایش بالای میزان پرونده‌ها می‌شود که باعث کاهش سطح کیفی داوری‌ها می‌شود. بنابراین باید شعبه صلح‌ و سازش فعال‌تر شوند و با استفاده از ظرفیت معتمدان محلی جلوی تشکیل بسیاری از پرونده‌ها گرفته شود و قبل از تشکیل پرونده‌ها اختلافات با میانجی‌گری مرتفع شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قوه قضائیه زندان استانداری قزوین قوه قضائیه زندان دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸

علی صالحی، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در دادسرای ناحیه ۳۸، ضمن دیدار با قضات و کارکنان، از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه و نحوه رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد.

وی در بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا بر تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضایی تأکید کرد.

صالحی در دیدار و گفتگو با قضات و کارکنان اداری، بر لزوم کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد.

دادستان تهران همچنین به درخواست‌ها و مشکلات قضات و کارکنان دادسرا، رسیدگی و توصیه کرد: همکاران قضایی و اداری با حفظ روحیه جهادی، همه تلاش خود را در جهت تسریع در رسیدگی‌ها و تکریم مراجعان به کار گیرند.

دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با مراجعان دادسرا، ضمن استماع اظهارات و مطالبات مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های مطرح شده صادر کرد.

صالحی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام و قدردانی ریاست قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری، به تعدادی از نیرو‌های دادسرای ناحیه ۳۸ تهران که شعب محل خدمتشان بر اساس شاخص‌های برنامه عملیاتی دادسرا عملکرد بهتری داشتند؛ لوح تقدیر اعطا کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد