Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرا، مدیران اقتصادی و روسای بانک‌های هند و روسیه در دهلی نو، برای یافتن سیستم پرداخت بانکی مشترک که شامل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا نباشد، مذاکره می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از اکونومیک تایمز، مقامات بانک مرکزی هند و بانک روسیه این هفته با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا سیستم پرداخت دوجانبه‌ای را برای اطمینان از جریان تجارت روان بین دو کشور بدون نقض تحریم های جهانی، برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه پس از حمله به اوکراین، با تحریم‌های شدیدی مواجه است، دو طرف برای بحث در مورد راه حل های پرداخت مانند پاروت (Parrot) یا حساب های مشترک ملاقات خواهند کرد. پاروت، یک حساب شخص ثالث است که در آن یک بانک در یک کشور برای برداشت در بانک دیگری حساب دارد، دومی مربوط به بانکی است که در کشور دیگری  و در بانک مجزا حساب دارد.

یکی از افراد گروه مذاکره گفت: ما به نحوه باز کردن این حساب ها به ارزهای ملی هند و روسیه نگاه خواهیم کرد.

این نشست دو روزه احتمالا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دهلی نو برگزار خواهد شد و علاوه بر مدیران بانک مرکزی، مقامات وزارتخانه ها، بانک ها و موسسات مالی دو طرف نیز حضور خواهند داشت.

یکی از افراد شرکت کننده در این نشست گفت: اهمیت چنین دیداری بین دو کشور قابل توجه است، اگرچه بحث ها قبل از اینکه هر دو کشور به نتیجه برسند ادامه خواهد یافت.

افراد مذاکره کننده اعلام کرده‌اند احتمالاً نماینده بانکداران هندی به همراه شرکت پرداخت ملی هند (NPCI) و انجمن فروشندگان ارز خارجی هند (FEDAI)، تصمیم گیرندگان اصلی خواهند بود. انتظار می رود مقامات وزارت دارایی دو کشور نیز در این برنامه حاضر باشند.

همچنین مدیران دو بانک مهم  SberBank و VEB Bank روسیه به همراه مقامات وزارت خارجه این کشور حضور خواهند داشت. به گفته مذاکره کنندگان هندی، بانک های اوتکریتیه، نویکوم بانک، بانک روسیه، پرومسویابانک، VEB و VTB از تحریم ها مستثنی هستند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هند ، روسیه ، تحریم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هند روسیه تحریم تحریم ها دو کشور بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۳۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد