Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خضری درمورد مهمترین چالش‌های راهداری استان اصفهان در امسال گفت: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار یا معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه قیر در حوزه نگهداری راه‌های استان اصفهان مورد نیاز است.

او درمورد نیاز‌های استان در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها می‌گوید: راه‌های دوطرفه استان نیاز به نصب حفاظ بتنی دارد که ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۱۷ کیلومتر طول برآورد شده مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین برای احداث روشنایی مقاطع مه گیر و نقاط پر تصادف استان به طول ۲۱۳ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

به گفته او برای ایمن سازی سه راهی‌های استان شامل اصلاح هندسی و نصب علایم و تجهیزات ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در این زمینه ۹۶ نقطه برآورد شد.

خضری با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان در حوزه معاونت فنی و نظارت راه روستایی گفت: قرارداد طرح ۶ خطه اصفهان- شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر با ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۲ میلیارد تومان قرارداد زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است.

قرارداد اجرای آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد ۷۳ میلیارد تومان است که برای اتمام این طرح به ۳۰ میلیارد تومان بودجه و چهار هزار تن قیر نیاز است.

خضری می‌گوید: طرح خیر ساز راه روستایی دهق- میمه به طول ۳۷ کیلومتر با قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی در حال اجراست که از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله زیرسازی تا لایه "بیس" انجام شده و پیشرفت فیزیکی اجرای آسفالت آن ۱۸ درصد است و برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان بودجه و ۲ هزار تن قیر نیاز دارد.

او به اهمیت تکمیل چهار طرح نیمه تمام این اداره کل و تاثیر آن‌ها در رفاه عمومی و کاهش تعداد و شدت حوادث، گفت: احداث بزرگراه انارک- خور به طول ۱۶۵ کیلومتر که از ۱۰ سال گذشته تا کنون بلاتکلیف باقیمانده یکی از آنهاست.

احداث باند دوم داران- الیگودرز به طول ۲۵ کیلومتر، احداث باند دوم اردکان- چوپانان به طول ۱۰۰ کیلومتر و احداث باند دوم چادگان- سه راهی سد زاینده رود به طول ۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این اداره کل محسوب می‌شود.

به گفته او تبدیل وضعیت ۵۶۰ نیروی شرکتی راهداری به قراردادی از دیگر درخواست‌های این اداره کل از رییس جمهور است که در حال حاضر این افراد کمترین حقوق را دریافت می‌کنند درحالیکه آن‌ها عملیات ایمن سازی و جاری راهداری و برفروبی را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: قرارداد حقوق نیرو‌های شرکتی این اداره کل در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده که ۲۵ میلیارد تومان بدهی باقیمانده است و قرارداد سال‌جاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای ایمن سازی جاده ها آسفالت جاده میلیارد تومان اعتبار پیشرفت فیزیکی استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت