Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقیمی در جشنواره تجلیل از خیرین، واقفین و حامیان دانشگاه تهران گفت: مبالغی که خیرین کمک می‌کنند برای دانشگاه بسیار مهم است و صرف کارکرد‌های اصلی دانشگاه می‌شود.

وی درباره بودجه دانشگاه تهران و نحوه هزینه‌کرد آن گفت: تامین منابع مالی دانشگاه تهران از طریق دولت سالانه ۲۴۰۰ میلیارد تومان است که نزدیک به ۹۵ درصد از این منبع مالی صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری دانشگاه می‌شود و تنها ۵ درصد برای ماموریت‌های اصلی دانشگاه می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: منابع حداقلی، الزامات و بستر‌های اولیه از جمله ساختمان و زیرساخت‌ها و همچنین نیروی انسانی اعم از اعضای هیئت علمی و کارمندان باید فراهم باشد تا ماموریت اصلی دانشگاه به انجام برسد.

مقیمی با اشاره به اجرای دو پویش «بهسازی و تعمیرات خوابگاه‌ها» و «بهسازی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران» گفت: قطعاً بخش از مشکلات دانشگاه تهران در زمینه تعمیر و ارتقای خوابگاه‌ها و بهسازی کتابخانه مرکزی، با منابعی که در این دو پویش جمع‌آوری شد، حل می‌شود و در سال آینده گزارشی از هزینه‌کرد این مبالغ ارائه خواهیم کرد.

او گفت: همان‌طور که می‌دانید بخش عمده منابع مالی دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از محل کمک‌های اهدایی خیرین تامین می‌شود.

مقیمی گفت: متاسفانه در کشور ما با وجود فرهنگ کار خیر و وقف که جایگاه ویژه‌ای در دین ما هم دارد؛ اما آن طور که شایسته است از حضور و وجود خیرین استفاده نکرده‌ایم. در دانشگاه تهران تولیت‌هایی ذیل بنیاد حامیان دانشگاه شکل گرفته اند که در این خصوص فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران بودجه دولتی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند