Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام افزایش کلاهبرداری در پیش‌فروش ساختمان، گفت: مشاوران املاک نمی‌توانند و نباید قرارداد پیش فروش را تنظیم کنند، آنان فقط باید خریداران و سرمایه گذاران را به دفتر ثبت اسناد رسمی هدایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «خلیل محبت‌خواه» ضمن هشدار به تهرانی‌ها افزود: در سال گذشته ۳۵ هزار پرونده در محاکم قضایی استان تهران با موضوع جعل و کلاهبرداری در پیش‌فروش ساختمان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه‌داد: طبق آخرین گزارش‌های دادگستری تهران این آمار در سال ۱۴۰۰ روند افزایشی داشته است.

وی ادامه‌داد: قانون پیش فروش ساختمان در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در سال ۱۳۹۳ با تایید قوه قضاییه به آئین نامه اجرایی تبدیل شد در واقع فلسفه این قانون جلوگیری از فروش اموال به صورت معارض به اشخاص متعدد بوده است.

محبت‌خواه به پیش فروشندگان و مشاوران املاک هشدار داد که مجازات حبس برای تخلف از قانون توسط قانونگذار پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به شهروندان هشدار داد حتما باید پیش فروش در دفتر اسناد رسمی ثبت و کد رهگیری دریافت شود.

وی تاکید کرد: بنگاه‌های معاملات املاک در این زمینهصلاحیت فروش ندارند و فقط می‌توانند متقاضیان را به دفاتر اسناد رسمی هدایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پیش فروش ساختمان راه و شهرسازی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

 

قرار است سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان