Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه روسیه در سوریه حملات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور عضو جبهه مقاومت اسلامی را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نیز غیرقانونی است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایران اکونومیست، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از «الکساندر لاورنتیف» نوشت: نیروهای آمریکایی که به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، منابع این کشور را به یغما می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که برای شرکت در نشست آستانه به منظور موضوع سوریه در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان حضور دارد، در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد: حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه غیرقابل قبول است که این موضوع در مذاکرات نورسلطان بررسی خواهد شد.
لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را نیز اقدامی غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.
هجدهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه از صبح امروز - چهارشنبه - به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان آغاز شده و شرایط بازگشت آوارگان سوری مهمترین دستور کار این دور از مذاکرات است.
«ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه که ریاست هیئت اعزامی دمشق به این دور از مذاکرات سوریه را بر عهده دارد نیز گفته که «دمشق بهانه‌های رژیم ترکیه برای تجاوز به خاک سوریه را رد می‌کند.»



وی تاکید کرده که تهدیدهای تهاجمی رژیم ترکیه به خاک سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و در تضاد با تفاهم‌ها و برآیند روند مذاکرات آستانه قرار دارد.
دو هیات اعزامی سوریه و روسیه صبح امروز در چارچوب جلسات هجدهمین دور مذاکرات بین المللی آستانه، به بررسی روند این مذاکرات با محوریت بازگشت آوارگان سوری پرداختند.
هفدهمین دور مذاکرات آستانه در روزهای ۲۱ و ۲۲ دسامبر سال گذشته (۲۴ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰) در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، خلیل الحیة، نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه و رئیس دفتر روابط اسلامی ـ عربی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که این جنبش امروز (شنبه) پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به پیشنهادهای خود در خصوص آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا را دریافت کرده است.

در این بیانه بر پایبندی حماس به خواسته‌های خود و خواسته‌های ملت فلسطین در خصوص آتش بس دائم، عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگاه به منازل خود و همچنین افزایش ورود امداد و کمک‌های بشردوستانه و آغاز بازسازی غزه تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که حماس برای امضای هرگونه توافق حقیقی در خصوص تبادل جدی و حقیقی اسرا میان طرفین آماده است.

رسانه‌های عبری دیروز (جمعه) اعلام کردند که مذاکرات با هیئت مصری که به سرزمین‌های اشغالی سفرکرده بودند به صورت مثبت پایان یافت.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که مذاکرات جدی و مهم بود و هیئت مصری بعد از تاکید رژیم اسرائیل بر جدیت خود برای ورود به رفح در جنوب نوار غزه، آمادگی خود را برای فشار بیشتر به حماس به منظور پیش قدم شدن در تبادل اسرا اعلام کردند.

 

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه