Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ایران: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به رویکرد دولت در راستای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل سال گذشته 73 واحد مشکل‌دار استان مورد بررسی و حمایت قرار گرفتند.

73 واحد مشکل دار استان مورد بررسی و حمایت قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی با اشاره به اینکه برنامه اصلی این اداره کل حفظ و پایداری اشتغال و در مرحله بعد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان است، اظهار داشت: در سال گذشته 20 جلسه کمیته استانی حمایت از واحدهای مشکل‎دار تشکیل شد و بیش از 73 واحد مشکل دار که عمده مشکلاتی از قبیل استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه، سرمایه در گردش و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشتند بررسی و مورد حمایت قرار گرفتند.  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تأکید بر اینکه باید برای کمک به واحدهای تولیدی و اشتغالزا از ظرفیت‌های مختلف جهت رونق و ایجاد اشتغال جدید استفاده کرد، گفت: از این تعداد واحدهای حمایت شده در استان در سال گذشته  12 شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت با اشتغال 136 نفر و مابقی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارای مشکلاتی بودند که در کمیته استانی واحدهای مشکل‌دار مطرح و به چرخه تولید بازگشتند.


وی به کوتاه کردن فرایندهای بوروکراسی اداری و همچنین کمک و تسهیل شرایط لازم در کار تولیدکنندگان و واحدهای اقتصادی استان تأکید و خاطرنشان کرد: با احیای این تعداد واحد اقتصادی و رفع مشکلات این طرح‌ها از جمله تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، جلوگیری از قطع برق، مشکلات مرتبط با محیط زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی زمینه تثبیت اشتغال تعداد 29 هزار و 425 کارگر ایجاد شد.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به حمایت از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند اشاره کرد و گفت: سال گذشته در استان تعداد یک هزار و 813 نفر مقرری بیکاری از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌‌کردند.
جهانی مشکل اصلی و عمده  کارجویان و کارگران را عدم مهارت کافی در استان عنوان و اظهار کرد: از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را برای مقرری‌بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، در دستور کار قرار دادیم تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند که در این راستا تعداد 383 نفر از مقرری بگیران به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تأیید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی لرستان حمایت قرار سال گذشته کل تعاون مشکل دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند