Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوحالا در گلخانه‌ای ۳۵۰ متری سالانه بیش از ۱۲ هزار گلدان کاکتوس را تولید و وارد بازار‌های داخلی می‌کند.

این جوان خوش ذوق همدانی می‌گوید: روش پرورش کاکتوس را از طریق فضای مجازی اموخته و با تهیه بذر‌های ان تولید و تکثیر کاکتوس را طی ۶ سال در خانه انجام داده و بعد‌ها با رفع اشتباهات از طریق آزمون خطا پرورش این گل‌ها را در گلخانه گسترش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون شاخه گل شاخه بریده در ایران تولید می‌شود که از این میزان ۳۴۷ هزار شاخه معادل یک درصد تولید کشور در استان همدان پرورش داده می‌شود.


او که از گرانی نمایشگاه ها، نهاده و سموم هم گلایه داشت گفت: پرورش گل‌های کاکتوس را در مرحله تولید بذر، قلمه و پیوند زدن و تکثیر را بدون هیچ تسهیلاتی انجام می‌دهد و چندین دوره اموزشی برای سایر پرورش دهندگان و زنان سرپرست خانوار بهزیستی داشته است.

به گفته بهنامجو فروش این گل‌ها هم اکنون تنها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و در طول سال به همه استان‌های کشور فروش و عرضه می‌شود.

پرورش گل‌های کاکتوس در همدان معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال در ۱۱ هکتار استان همدان گل گیاه زینتی کاشته شده است که از این باغات ۶/۵ هکتار به صورت گلخانه‌ای و با حداقل مصرف آب گل پرورش و تولید می‌شود.

حجت الله شهبازی افزود: در استان همدان ۴۵ گلخانه پرورش گل و گیاه وجود دارد که بیشترین آن‌ها با ۲۶ واحد گلخانه‌ای در شهرستان همدان است.

او از استقبال خوب مردم و تولید کنندگان برای پرورش و تولید گل‌های کاکتوس هم خبر داد و افزود: تا به امروز ۴ واحد گکلخانه پرورش کاکتوس در استان ایجاد شده است.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۰۳ هزار و ۵۳۰ گلدان گل‌های آپارتمانی نظیر انواع گل‌ها کاکتوس، پتوس، یوکا، دیفنباخیا، آکلونما و دارسینا در استان همدان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی پرورش کاکتوس گل های کاکتوس استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود