Web Analytics Made Easy - Statcounter

تدروس آدهانوم،  دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت جلسه کمیته اضطراری را برای ارزیابی این موضوع که آیا شیوع آبله میمونی یک وضعیت اضطراری بهداشتی و نگران کننده در سطح بین المللی است، تشکیل خواهد داد.

او گفت: تصور می‌کنم اکنون این موضوع مشخص است که با یک وضعیت غیر عادی مواجه هستیم؛ به این معنی که حتی ویروس نسبت به گذشته رفتار غیر عادی از خود نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: موضوع دیگر این است که کشور‌های بیشتری تحت تاثیر شیوع بیماری قرار گرفته‌اند و معتقدیم که به دلیل گستردگی جغرافیایی به واکنشی هماهنگ نیاز است.

سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی را به‌عنوان رویدادی تعریف می‌کند که موجب می‌شود بیماری در سطح بین‌المللی گسترش پیدا کرده و خطری برای سلامت عمومی سایر کشور‌ها ایجاد کند و به طور بالقوه نیاز به واکنش هماهنگ بین‌المللی داشته باشد.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این سازمان قصد دارد نام دیگری برای این بیماری ویروسی انتخاب کند.

به گفته آدهانوم، سازمان جهانی بهداشت در کنار کارشناسان سراسر جهان در مورد تغییر نام ویروس آبله میمونی و بیماری ناشی از آن کار می‌کند و در اسرع وقت درباره اسامی جدید این بیماری اطلاعیه‌ای صادر خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، در سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمونی و حدود ۱۵۰۰ مورد مشکوک از ۳۹ کشور جهان گزارش شده اند که ۳۲ کشور به تازگی درگیر شیوع این بیماری شده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا آبله میمون سازمان جهانی بهداشت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره