Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص آمار و میزان سرقت در استان اظهار کرد: در بحث سرقت وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری در حد مطلوب بوده اما نباید به این موضوع قانع باشیم، باید با ارائه راهکارهای پیشگیرانه در راستای تثبیت و کاهش آمار تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه در استان جرایم سازمان یافته سرقت نداریم و جرایم سرقت خشن در حد صفر بوده و مطلوب است و عمده جرائم سرقت مربوط به جرایم خرد بوده که بخشی از آن توسط معتادان انجام می شود.

رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر  لزوم توجه به موضوع پیشگیری خاطرنشان کرد: نهادهات و سازمان ها باید طرح های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند و اعلام کنند که در راستای پیشگیری از سرقت چه اقداماتی را انجام داده اند.

خلیل الهی با اشاره به برخی تخلفات عملکردی توسط دستگاه ها و سازمان ها ادامه داد: تخلفات عملکردی برخی از مدیران ناشی از ناآگاهی از قوانین بوده که در این خصوص می توان با آموزش ها و تعاملات لازم از بروز تخلفات پیشگیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بحث نقد دستگاه قضایی، بیان کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه که در دوره ریاست آیت الله اژه ای نامگذاری شده تلاش قوه قضائیه بر این بوده تا در کنار نظارت درون سازمانی، نظارت مردمی را نیز اضافه کند.

رئیس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی ادامه داد: سامانه ای طراحی شده که هر کس به عنوان ارباب رجوع دعوت و وارد دستگاه قضایی می شود پس از اتمام و خروج می تواند نسبت به عمکلکرد و برخورد دستگاه قضایی نظر خود را اعلام کنند و بر اساس آخرین آمار میزان رضایت ارباب رجوع از برخورد دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی 70 درصد بوده که البته با توجه به نوع عملکرد دستگاه قضایی رضایتمند است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دادگستری کل استان آذربایجان شرقی خلیل الهی میزان سرقت پیشگیری از جرم آذربایجان شرقی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مجیدی با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه  که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی، بررسی های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح دار می باشند.

حسین مجیدی افزود : پس از بررسی و پیگیری های مجدانه انتظامی و قضایی و تلاش های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضایی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند ۴ نفر از آنها در شهرستان‌ های همجوار دستگیر شدند و ٣ نفر دیگر نیز شناسايي و در کوتاه ترین زمان ممکن دستگیر و با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ضمن تقدیر از زحمات مجموعه های قضایی و عوامل امنیتی و انتظامی تاکید کرد : دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی با تمام قدرت اجازه نخواهند داد هیچ کسی و به هر عللی جامعه را بسوی ناامنی روانی و ناهنجاری بکشانند و ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت اجتماعی بشدت با افراد خاطی برخورد خواهیم کرد.

شب گذشته (ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در پل قویون ارومیه تعدادی با قمه به نزاع دسته جمعی پرداخته و برای دقایقی موجب  رعب وحشت  مردم شدند.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات