Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش روبل روسیه با وجود تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه از سوی آمریکا و متحدانش، در بورس مسکو افزایش یافت و بالاترین رقم خود را در برابر دلار و یورو ثبت کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ارزش روبل روسیه روز سه‌شنبه در بورس مسکو افزایش یافت و بالاترین رقم را در برابر دلار و یورو ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش در حالی رخ می دهد که بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی خود را به سطح قبل از جنگ اوکراین بازگردانده است.

واحد پول روسیه روز سه شنبه برای مدت کوتاهی به 55.63 روبل در برابر دلار رسید که قوی ترین نرخ مبادله آن در برابر ارز ایالات متحده از فوریه 2018 محسوب می‌شود.

تسلیم شدن اتحادیه اروپا دربرابر خواست روسیه برای پرداخت پول گاز به روبل10 کشور اروپایی بی‌سروصدا در حال خرید گاز روسیه به روبل هستند

روبل همچنین در برابر یورو زیر 58 واحد معامله شد که نزدیک به بالاترین سطح هفت ساله خود در ماه می بود. پول روسیه بعداً در جلسه معاملاتی روز سه شنبه قسمتی از سود خود را از دست داد.

به گفته اقتصاددانان، حمایت از این ارز با کنترل سرمایه و حساب تجاری قوی روسیه صورت گرفته است. این رشد سریع ارزش روبل همچنین به دلیل افزایش قیمت نفت و شروع دوره مالیاتی ژوئن برای صادرکنندگان رخ داده است.

هفته گذشته، بانک مرکزی روسیه نرخ اصلی خود را به 9.5 درصد کاهش داد و اعلام کرد که خطر تورم برای این کشور همچنان رو به کاهش است.

این تنظیم کننده بانکی در ماه فوریه پس از اینکه روسیه با هجمه سنگین تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها مواجه شد، نرخ‌های خود را بیش از دو برابر کرد و از 9.5 درصد به 20 درصد رساند.

هدف از این افزایش، تقویت روبل بود که به پایین ترین سطح خود رسیده بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، پول روسیه از آن زمان تاکنون به بهترین ارز جهان بر اساس عملکرد در سال جاری میلادی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسکو اخبار روسیه مسکو اخبار روسیه ارزش روبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های شطرنج شهرهای آسیا که در خانتی مانسیسک روسیه جریان دارد و در دور ششم، تیمآقایان و تیم بانوان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های «تولاسیتی» و «مسکوسیتی» قرار گرفتند.

در این دیدارها تیم مردان ایران با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و تیم بانوان به تساوی ۲ به ۲ دست یافت.

بدین ترتیب تا پایان دور ششم مسابقات شهرهای آسیا، تیم مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشینروسیه در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر در جایگاه چهارم قرار دارد.

تیم شطرنج مردان ایران با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم بانوان باترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

کد خبر 6089389

دیگر خبرها

  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • توقف شطرنجبازان روسیه برابر تیم های مردان و بانوان ایران
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر