Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:04:43 GMT

فوتبال ایران در نداری مطلق دست و پا می‌‌زند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۰۵۲

فوتبال ایران در نداری مطلق دست و پا می‌‌زند

فیفادی خرداد در شرایطی به اتمام رسید که تیم ملی فوتبال ایران به برگزاری اردو در قطر و انجام یک دیدار تدارکاتی بسنده کرد.

روزنامه ایران:  شاگردان اسکوچیچ در مسیر آماده‌سازی جام جهانی2022 مقابل الجزایری به میدان رفتند که تعدادی از بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت. تیم ملی مقابل حریف آفریقایی خود 2- 1 مغلوب شد اما فوتبال بی برنامه، پراشتباه و انتقادبرانگیز تیم ملی بیش از نتیجه باعث نگرانی فوتبالدوستان و کارشناسان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد تدارک 3 دیدار دوستانه بودند، موضوعی که محقق نشد تا تیم ملی در انتظار برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون برای فیفادی پیش رو (28 شهریور تا 5 مهر) بماند.

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال با اشاره به برنامه‌ریزی فدراسیون در فیفادی خردادماه به خبرنگار «ایران» گفت: «باید بپذیریم که تیم ملی به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و اخبار خوبی از این تیم به گوش نمی‌رسد. مسئولیت تدارک تیم ملی برعهده یک فدراسیون قدرتمند است که متأسفانه فدراسیون فوتبال ایران درحال حاضر چنین شرایطی ندارد. باخت تیم ملی به الجزایر را ملاک ضعف تیم نمی‌دانم اما کلاً بافت فوتبال ایران هیچ شگفتی‌ای ندارد. مگر ما چه چیزی می‌‌کاریم که بخواهیم درو کنیم. مسئولان در این سال‌ها تنها وعده کاشته‌اند و این وعده‌ها هم هیچ گاه عملی نشده و نخواهد شد. معتقدم که فوتبال ایران حتی با یک فرد شجاع هم نمی‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد چرا که ما در زیرساخت‌ها مشکل داریم.

صرفاً نقد تیم ملی فوتبال اشتباه است چرا که تیم ملی یک مجموعه محسوب می‌‌شود، مجموعه‌ای که وجود ندارد و کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. درچنین شرایطی فوتبال ایران اصلاً نیاز به کارشناسی ندارد!» او اظهار داشت: «ما مدیریت و زیرساخت نداریم و از تکنولوژی هم محروم هستیم. در حال حاضر هم شاهد هستیم که سکوهای ورزشگاه آزادی شکاف عمیقی پیدا کرده و در کل فوتبال ایران در یک نداری مطلق دست و پا می‌‌زند. چگونه تیم ملی ما از کشورهای پیشرفته‌ای همچون ژاپن، کره و حتی عربستان جلوتر است و در رنکینگ یک آسیا قرار دارد؟ این فقط به دلیل داشتن نیروی انسانی مستعد است و همین نیروی انسانی کمک کرد تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند.» او با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های اروپا اظهار کرد: «مسابقات لیگ ملت‌های اروپا در حال برگزاری است و بازی‌های تیم ملی انگلیس به عنوان رقیب تیم ملی در جام جهانی را می‌‌بینم.

فوتبال ما با فوتبال انگلیس فاصله زیادی دارد و این برای تیم ملی ما که می‌‌خواهد با این تیم در جام جهانی بازی کند، بسیار نگران کننده است. انگلستان در بهترین دوران خود به سر می‌‌برد و حریف وحشتناکی برای ما به حساب می‌‌آید. این تیم در بازی با ایتالیا به بازیکنان ذخیره خود بازی داد و در این بازی ستاره‌های انگلستان مثل هری کین و جردن پیکفورد حضور نداشتند و با وجود این مقابل ایتالیای قدرتمند به تساوی رسید. سبک بازی انگلستان ما را به فکر فرو می‌‌برد و نگران می‌‌شویم که 5 ماه بعد در جام جهانی چه نتیجه‌ای مقابل این تیم خواهیم گرفت.» حاج رضایی صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد: «همه ما می‌‌دانیم که فوتبال ایران شرایط بسیار بدی دارد و بازیکنان در این شرایط نمی‌توانند معجزه کنند.

اردوهای تیم ملی در بی نظمی محض در قطر برگزار شد و با این شرایط فوتبال ایران با فوتبال مدرن فاصله بسیار زیادی دارد. باید بپذیریم که تیم ملی بدون برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب نمی‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد، موضوعی که هم اکنون وجود دارد و شاهد این هستیم که فدراسیون در برگزاری بازی‌های دوستانه ناتوان است.»او با اشاره به عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم اظهار داشت: «در دوره ریاست او فدراسیون هزینه‌های زیادی برای افرادی که در تیم ملی حضور داشتند، پرداخت کرد؛ هزینه‌های بیهوده که هیچ گاه به فدراسیون بازگردانده نشد.

در این بین میلیاردها پول خرج شد پس اینکه می‌‌گویند پول نیست، درست نیست و این سرمایه مالی به درستی هزینه نمی‌شود و این به دلیل عدم توانمندی افرادی است که در فدراسیون فوتبال حضور دارند و مدیریت می‌‌کنند. مسئولان فدراسیون با روح فوتبال آشنا نیستند. پس از عزل عزیزی خادم هیأت رئیسه فدراسیون اردیبهشت ماه را زمان تشکیل مجمع فدراسیون اعلام کرد که البته این زمان به 10 خردادماه انتقال یافت و به تعویق افتاد. این موضوعات فرصت‌سوزی است و برخی افراد برای رسیدن به اهداف‌شان فرصت‌سوزی می‌‌کنند و زمان می‌‌خرند که این موضوع به فوتبال آسیب می‌‌زند. ما هیچ گاه برای تیم ملی سازمان و تشکیلاتی نداشتیم و نداریم. حتی در دوران مدیریت گذشته هم این گونه بودیم و این افراد پشت صعود تیم ملی به جام جهانی پنهان شدند در حالی که سقف آرزوهای ما تنها حضور در جام جهانی نیست.»

بازتاب

مقایسه تیم مرئی و نامرئی

حاج رضایی برای تبیین شرایط فوتبال در بخش ملی، به نکته قابل تاملی اشاره کرد. این کارشناس فوتبال گفت:  «فیفا می‌‌گوید تیم ملی یک کشور را دو تیم تشکیل می‌‌دهد، تیم اول که همان بازیکنان هستند؛ تیم مرئی است که در زمین بازی می‌‌کند اما تیم دیگر که دیده نمی‌شود و تیم نامرئی نامیده می‌‌شود فدراسیون است که وظیفه آن بسیار مهم است. تیم مرئی ما خوب کار می‌‌کند و بازیکنان شایسته‌ای دارد اما تیم نامرئی (مدیران فدراسیون) فاصله زیادی با تیم مرئی دارند.»
 

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فوتبال ایران جام جهانی تیم ملی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: نصرالله گرگزن، هوادار منتسب به باشگاه سپاهان به دلیل رفتار توهین آمیز در جریان بازی مقابل پرسپولیس، و اینکه اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

منبع: تسنیم

tags # سپاهان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • شروط مهم فدراسیون فوتبال برای برگزاری فصل آینده لیگ برتر
  • جهانبخش در باشگاه صدتایی‌های فاینورد
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • مورد عجیب عبدالله
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • حکم فدراسیون در مورد هوادار جنجالی سپاهان!
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد