Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@10:07:12 GMT

دامداران گلشهری با مشکل آب مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۰۶۲

دامداران گلشهری با مشکل آب مواجه هستند

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: گفت: شغل ۷۰ درصد شهروندان گلشهر دامداری است، اما سایه سنگین کم‌آبی و خشکسالی بحث تأمین آب و علوفه و نهاده‌ها دامی را برای آنها حادتر می‌کند.

روح‌الله نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۱۳۸۲ گلشهر به شهر تبدیل شده است، اما هنوز معبر خاکی دارد و در اجرای آسفالت معابر دچار مشکل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شغل ۷۰ درصد شهروندان گلشهر دامداری است، اما سایه سنگین کم‌آبی، خشکسالی، فرونشست زمین و ریزگردها باعث ضرر و زیان به دامداران شده و هر روز بحث تأمین آب و علوفه و نهاده‌ها دام برای آنها حادتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر افزود: نوسانات قیمت شیر باعث شده است که مردم شیر دامداران را خریداری نمی‌کنند، برخی دامداران سه ماه است که پول شیر دریافت نکرده‌اند در صورتی که معیشت آنان در گروه فروش شیر است.

وی با اشاره به ایجاد پروژه شهرک صنعتی گلشهر، گفت: چهار سال است که زمینی برای ایجاد شهرک صنعتی جانمایی شده، اما درگیر بروکراسی اداری در محیط زیست است که خواستار رسیدگی هستیم.

نیکبخت گفت: برخی تولیدات صنعتگران گلشهر به عنوان نمونه سرمته و مته که در معادن برای حفاری استفاده می‌شود، در کشور نظیر ندارد.

وی افزود: تعمیرات نیم‌تنه لودر نیز توسط صنعتگران گلشهری انجام شده و مجدد مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 579838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر گلشهر گلپایگان شورای اسلامی شهر گلشهر پارلمان شهری دامداران محيط زيست نهاده های دامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص وقوع بارش‌های سنگین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ماه که هسته اصلی بارش‌ها از چهارشنبه تا شنبه خواهد بود، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود تمهیدات لازم را جهت مراقبت از زمین‌های کشاورزی، باغات و دام‌های خود بکار گیرند.

علی چاله‌چاله افزود: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی باید آبیاری مزارع را در مناطق دربرگیرنده بارندگی ها، بویژه در مزارع غلات جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، بیماری‌های قارچی و زنگ گندم به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بهره برداران از سمپاشی مزارع و باغات خود طی این بازه زمانی اجتناب کرده و نسبت به پاکسازی مسیر آب مزارع و باغات و کانال‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کنترل رطوبت انبار‌ها جهت جلوگیری از بیماری‌های قارچی، بسته نگه داشتن دریچه گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش‌ها و پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه لازم است دامداران و عشایر استان نیز طی این مدت از عبور دام‌ها در ارتفاعات اجتناب کرده و دام ها، علوفه و خوراک دام و طیور را به اماکن سرپوشیده منتقل کنند یادآور شد: زنبور داران نیز تمهیدات لازم را جهت مراقبت از کندو‌ها در زمان بارندگی‌ها اعمال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام