Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  قرار است در نشستی طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) درخواست کی یف برای تجیهز به تسلیحات نظامی و نیازهای تسلیحاتی اوکراین را و همچنین وضعیت نظامی  اعضای این پیمان با توجه به شرایط شرق اروپا را مورد ارزیابی و  بررسی قرار دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست، تارنمای خبری روسی «اسپوتینک» با انتشار این خبر نوشت: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به همراه دیگر شرکای عضو ناتو قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ خردادماه) در بروکسل طی نشستی درباره کمک های بیشتر امنیتی (تسلیحاتی) به اوکراین و وضعتیت نظامی قوای متحدان ناتو با توجه به درگیری نظامی حاضر در شرق اروپا، به بحث و گفت و گو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای این رسانه روسی نوشت: این نشست درحالی قرار است در بروکسل برگزار شود که کنگره آمریکا به تازگی کمک ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین را بتصویب رسانده و روسیه در صدد تقویت حضور خود در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

اسپوتنیک درادامه نوشت: نشست موسوم به  «گروه تماس دفاعی اوکراین» (UDCG) قرار است روز چهارشنبه (امروز) برگزار شود که  شامل نمایندگان ۵۰ کشور جهان که طی این مدت کمک هایی را به اوکراین کرده اند، می باشد؛ دراین نشست قرار است تا کمک های بیشتر امنیتی به اوکراین مورد بازبینی قرار گیرند؛ به گفته «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، این گروه قرار است درباره تامین  «تسلیحات سنگین» به اوکراین گفت و گو کنند.

تارنمای خبری اسپوتنیک نوشت: «جولیان اسمیت» (Julianne Smith) نماینده دائم آمریکا در ناتو دراین مورد گفت آمریکا در صدد برآورد آن است که چه نوع کمک هایی را می توان برای نیازهای اوکراین فراهم ساخت و اینکه دیگر کشورها تا چه اندازه قادر به تامین نیازهای (تسلیحاتی) اوکراین هستند.

اسپوتنیک افزود: پس از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین، وزیر دفاع آمریکا روز های چهارشنبه و پنجشنبه،   مذاکراتی  با وزرای دفاع ناتو و غیر عضو ناتو در راستای درگیری اوکراین، درمورد وضعیت بازدارندگی و دفاعی  خواهد داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، درحالی قرار است نشست دو روزه اعضای ناتو در بروکسل برای تجیهز تسلیحاتی کی یف در بروکسل برگزار شود که «ولودیمیر زلنسکی»  رئیس‌جمهوری اوکراین طی روزهای اخیر  با اشاره به نبرد سنگین بین نیروهای اوکراینی و روسی در شرق این کشور و عبور راکت های روسی از سامانه های دفاع موشکی، خواستار انتقال تسلیحات ضدموشکی مدرن به این کشور شد.

رویترز دراین باره گزارش داده بودکه زلنسکی در یک پیام ویدیویی  گفته است: اوکراین اکنون به تسلیحات ضدموشکی مدرن نیاز دارد و تاخیر متحدان اوکراین برای تحویل این سلاح ها هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه جنگ در سیویریودونتسک و حومه آن با شدت ادامه دارد، از عبور برخی راکت های پرتاب شده از سوی نظامیان روس از سیستم های دفاع موشکی و تلفات خبر داد.

زلنسکی با تاکید بر حفظ مواضع نیروهای اوکراینی در منطقه دونباس گفت: هرچقدر تلفات بیشتری به نیروهای دشمن وارد شود، توان دشمن برای ادامه تجاوز کمتر می‌شود.

جنگ اوکراین هم اکنون وارد یکصد و دوازدهمین روز خود شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، ناتو ، بروکسل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین ناتو بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یورونیوز، ماریا زاخارووا، اتهامات مطرح شده از سوی ناتو مبنی بر دست داشتن روسیه در حملات ترکیبی (هیبریدی) علیه کشورهای عضو ناتو را رد کرد و گفت که این «اطلاعات نادرست» با هدف منحرف کردن افکار عمومی از فعالیت‌های این ائتلاف غربی مطرح می‌شود.

خانم زاخارووا در بیانیه‌ای گفت، این ناتو بود که با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین، جنگ ترکیبی با روسیه به راه انداخته است.

وی گفت: «در حال حاضر رزمایش مدافع استوار به عنوان بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد، در نزدیکی مرزهای روسیه در حال انجام است. طبق سناریوی آنها، در رزمایش ناتو علیه روسیه از همه ابزارها از جمله سلاح‌های متعارف و ترکیبی استفاده می‌شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «باید بپذیریم که ناتو به طور جدی در حال آماده شدن برای یک درگیری احتمالی با ما است.»

ائتلاف نظامی ناتو روز پنج‌شنبه نسبت به آنچه «فعالیت هیبریدی» مسکو در جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و بریتانیا خواند، به شدت ابراز نگرانی کرده بود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که متشکل از ۳۲ کشور عضو است، در بیانیه‌ خود گفته بود که از «فعالیت‌های بدخیم و خرابکارانه اخیر» روسیه که آن را تهدیدی برای امنیت غرب می‌داند، «عمیقاً نگران» است.

در این بیانیه از مواردی چون «کارزار فریب، جعل و اطلاعات نادرست، خرابکاری، اعمال خشونت، حملات سایبری و الکترونیکی... و سایر عملیات ترکیبی» به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های خرابکارانه روسیه علیه اهدافی در اروپا نام برده شده است.

ملوانان فرانسوی مشغول تمرین گشت‌زنی در آبهای نروژ
در قالب رزمایش مدافع استوار در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، روابط روسیه و غرب در خصمانه ترین وضعیت خود در دهه‌های اخیر قرار گرفته است.

کد خبر 849362 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ناتو

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • کم رنگ شدن خط قرمز عدم استفاده از تسلیحات غربی علیه روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم