Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:23:41 GMT

هدف گذاری برای تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۱۴۱

هدف گذاری برای تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی دانش بنیان اقدام ارزشمندی برای شهرستان تنگستان است مقدمات کار انجام شده است و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود.

فرماندار شهرستان تنگستان افزود: برای تکمیل پروژه فناورانه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی در شهرستان تنگستان مشکلاتی در حوزه آب و پسماند وجود دارد که برای به نتیجه رسیدن این پروژه سازمان‌های مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند تا طبق برنامه زمانی این طرح  به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه فناورانه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی در شهرستان تنگستان مشکلاتی در حوزه آب و پسماند وجود دارد که برای به نتیجه رسیدن این پروژه سازمان‌های مربوطه باید اقدامات لازم را انجام دهند تا طبق برنامه زمانی این طرح  به سرانجام برسد.

فرماندار شهرستان تنگستان تصریح کرد: تلاش می‌شود با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی مالی از سمت شهرستان و مرکز استان و همت مجموعه جهاددانشگاهی کار این طرح مهم و فناراونه ملی مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی به‌منظور تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان هر چه زودتر بهره برداری برسد.

لطفی بابیان اینکه ۲۵ درصد منابع مورد نیاز پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی از بودجه ۱۴۰۱ شهرستان تنگستان تامین خواهد شد، افزود: این پروژه می‌تواند به طور مستقیم برای جوانان منطقه اشتغال آفرین باشد و زنجیری فعالیت‌های شیلاتی شهرستان را تکمیل کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ظرفیت اعتباری شهرستان تنگستان جوابگوی همه نیازها نیست از این رو باید از اعتبارات ملی نیز کمک گرفت تا این کار بزرگ به نتیجه برسد.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی یک پایه کاری مهم برای این است که در آینده شرکت‌های دانش بنیان دیگر هم وارد کار شوند.

لطفی به مدیران آب‌ها و شیلات شهرستان تنگستان دستورات لازم برای تسهیل در اجرای این پروژه را صادر کرد.

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در این بازدید اظهار کرد: این نهاد به دنبال قطع وابستگی کشور و با هدف ارزآوری موثر و ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد دربامحور طرح فناورانه تکمیل زنجیره پرورش ماهی را که پیش از این مطالعات علمی آن به صورت پایلوت با موفقیت انجام شده است باهدف تولید و تکثیر بچه ماهی در قفس و تولید غذای زنده آبزیان اجرایی کرده است.

وی اضافه کرد: فاز نخست مجتمع آبزیان دریایی استان بوشهر با هدف تولید و تکثیر سالانه پنج میلیون قطعه بچه‌ماهی سی‌باس در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا خواهد شد و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آب‌های استان بوشهر، با اجرای این پروژه این استان به قطب تولید و تکثیر بچه‌ماهی کشور تبدیل می‌شود.

احمدی‌زاده خاطر نشان کرد: ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر در طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر به‌ عنوان یکی از ۳۱ طرح فناورانه ملی جهاد دانشگاهی در سال ۹۹، کشور را از واردات بچه ماهی که در زمان حاضر از کشورهای هند، استرالیا و تایلند برای پرورش در قفس انجام می‌شود، بی‌نیاز می‌کند.

وی گفت: در این مجتمع برای توسعه فناوری در کنار تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان همچون آرتمیا، روتیفر و جلبک نیز در برنامه‌های تدوینی استان در عرصه دریا اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر همه بچه‌ ماهی مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود که در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه‌ریزی‌ شده که با تحقق این مهم کشور از واردات بچه‌ماهی بی‌نیاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد لطفی علی احمدی زاده ماهی پرورش آبزیان تنگستان جهاددانشگاهی تولید و تکثیر بچه ماهی شهرستان تنگستان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران

جعفر سلگی یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان که با حضور مسئولان استان، شهرستان و سایر کارشناسان ذیربط در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مسئولان شهرستانی به این موضوع مثبت است چرا که توسعه شیلات و غذا‌های دریایی به اصلاح سبک زندگی مردم و ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وی با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیرساحلی کشور شناخته شده است، افزود: با وجود سراب‌های متعدد در شهرستان نهاوند نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال اهمیت دارد.

سلگی با بیان اینکه شهرستان نهاوند از قابلیت فراوانی در بخش شیلات و آبزی‌پروری برخوردار است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ۷۰ درصدی حجم تولیدات شیلاتی نهاوند، در حال حاضر ۹۰ مزرعه آبزی‌پروری بزرگ و کوچک در شهرستان با مجوز تولید ۴۰۰۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۳۶۵ میلیون تفریخ و تکثیر توانسته علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخلی طی دو سال گذشته ۱۰۰۰ تن ماهی سردآبی به روسیه صادر کند.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه سهم شهرستان نهاوند در صنعت آبزی‌پروری استان همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردآبی ۹۰ درصد و در بخش پرورش ماهیان سردآبی و گرم‌آبی ۷۵ درصد است، اضافه کرد: نهاوند ظرفیت جلوگیری از خروج ارز با تولید ۴۰ درصد تخم چشم‌زده و ۳۷ درصد بچه ماهی کشور را دارد.

به گفته وی، با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیاء و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره‌برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی در پایان تأکید کرد: مکان‌یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.


دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم