Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا به اتفاق آراء پیشنهاد کردند این سازمان آمریکایی واکسن کرونای مدرنا را برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال مجاز کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ۷۷ میلیون نفر در آمریکا دو دوز از واکسن مدرنا را که برای افراد ۱۸ سال به بالا در دسترس بوده است، دریافت کرده اند.

قرار است کمیته‌ای از کارشناسان خارجی تجویز واکسن مدرنا را برای کودکان زیر ۶ سال و واکسن ساخت شرکت‌های فایزر و بایون تک را برای کودکان زیر ۵ سال مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام رویترز، بعید است درخواست فوری قابل توجهی برای واکسن مدرنا برای افراد ۶ تا ۱۷ سال وجود داشته باشد.

تزریق واکسن فایزر- بایون تک در ماه اکتبر برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال در آمریکا مجاز شد.

با این حال طبق اطلاعات به دست آمده از «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا، تنها ۳۰ درصد از افراد ۵ تا ۱۱ سال و ۶۰ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۷ سال در آمریکا به طور کامل واکسینه شده اند.

طبق اعلام رویترز، اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا با وجود مشورت گیری از مشاوران خود، الزامی برای اجرایی کردن نظرات آن‌ها ندارد؛ اما احتمال می‌رود به زودی تزریق واکسن مدرنا را برای افراد ۶ تا ۱۷ سال نیز در آمریکا مجاز اعلام کند. بر همین اساس قرار است تا کمیته‌ای از مشاوران این سازمان جمعه و شنبه تشکیل جلسه دهند.

پیش از این نگرانی‌هایی وجود داشت که واکسن مدرنا که با دوزی بالاتر از واکسن «فایزر- بایون تک» تزریق می‌شود، باعث انواعی از التهاب قلبی به نام‌های «میوکاردیت» و «پریکاردیت» به ویژه در پسران و مردان جوان‌تر شود. بر همین اساس برخی از کشور‌های اروپایی پس از نظارت‌هایی که نشان از ارتباط این واکسن با خطر بالاتر التهاب قلبی داشت، استفاده از واکسن مدرنا را برای سنین پاینن‌تر محدود کردند.

منبع: خبرگزاری رویترز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن مدرنا فایزر بیون تک سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن مدرنا برای کودکان تا ۱۷ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه فضای مجازی، عدم‌اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی را از دلایل موثر در مصرف بالای دارو‌هایی دانست که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند.

به گزارش ایلنا، به گفته وی، این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده، تاثیر بیشتر و بهبودی سریعتر است، یک باور غلط می‌باشد و هیچوقت نباید دارو‌های OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوز‌های بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده، استفاده کرد. اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد و اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه دارو‌های OTC ادامه پیدا کند، حتما عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

این کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سلامت غذا و دارو همچنین توجه به فرهنگ‌سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه‌شده و بدون توجه به هشدار‌ها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این دارو‌ها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این‌باره آموزش‌های دقیق و فرهنگسازی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم نباید تصور کنند که این دارو‌ها خطرات و عوارض کمی دارند. مهم نحوه مصرف آنهاست که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز ملکی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو براساس دستورالعمل‌های روی برچسب، طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروسازی که در داروخانه حضور دارد، می‌باشد.

دیگر خبرها

  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است