Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به انتقال ارز مورد نیاز تامین دو داروی بیماران تالاسمی به شرکت خارجی در سه ماه گذشته، گفت: علت تاخیر در تامین داروی دسفرال و جیدنیو تعلل شرکت خارجی است، درحالیکه همه اقدامات لازم برای تهیه این دارو‌ها صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایفدانا؛ دکتر سجاد اسماعیلی با اشاره به اینکه ارز تخصیصی به دارو‌های بیماران تالاسمی درطی 6 ماه دوم سال 1400 نسبت به سال‌های گذشته بیشترین میزان بوده است، گفت: تامین دارو‌های حیاتی وارداتی و تولید داخل بیماران تالاسمی از مسیر واردات و تولید داخل در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تولید داخل ویال دفروکسامین و قرص دفرازیروکس خوراکی به میزان کافی از چند شرکت تولیدی داخل در بازار موجود است.
مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تامین داروی بیماران تالاسمی از مسیر واردات، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از دارو‌های بیماران تالاسمی از شرکت نوارتیس کشور سوییس تامین می‌شود و این شرکت شروع تولید دارو‌ها از قبیل دسفرال و جیدنیو را مشروط به تخصیص ارز و سوییفت کرده، علیرغم اینکه سازمان غذا و دارو برای محموله‌های دسفرال و جیدنیو ارز تخصیص داده و از مسیر‌های موجود ارز به حساب شرکت واریز شده است ولیکن شرکت نوارتیس اعلام کرده است که بعد از دریافت ارز، پروسه تولید را آغاز کرده و 5 -6 ماه بعد دارو را برای بیماران تالاسمی ارسال خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی مسیر‌های ممکن را برای تامین دارو‌های بیماران مدنظر قرار داده است، اظهار کرد: از سه ماه گذشته ارز مورد نیاز تهیه دارو‌های دسفرال و جیدنیو به شرکت خارجی تولید کننده پرداخت شده و عامل تاخیر، این شرکت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیماران تالاسمی سازمان غذا و دارو بیماران تالاسمی تامین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد