Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:46:29 GMT

بیل گیتس؛ مخالف سرسخت ارزهای دیجیتالی!

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۵۵۴

بیل گیتس؛ مخالف سرسخت ارزهای دیجیتالی!

به گزارش تابناک، بیل گیتس در کنفرانس اقلیمی که به میزبانی تِک کرانچ در برکلی کالیفرنیا برگزار شده بود، به طعنه گفت: روشن است که تصاویر دیجیتالی میمون‌ها، دنیا را بی‌نهایت بهبود خواهند داد. وی همچنین گفت: نه خریدار و نه فروشنده این نوع دارایی است.

گیتس پیش از این هم از ارزهای دیجیتالی انتقاد کرده بود و سال میلادی گذشته با ایلان ماسک بر سر این که بیت کوین برای سرمایه گذاران خُرد، بیش از حد پرریسک است و آسیب زیست محیطی استخراجهای ارزهای دیجیتالی، جر و بحث کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که روز سه شنبه به عنوان بنیانگذاران صندوق اقلیمی "بریک تورو انرژی" صحبت می‌کرد، به دشواری استخدام مهندسان سیلیکون‌ولی برای کار در صنایعی مانند تولید مواد شیمیایی و فولاد که باید انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند، اشاره کرد.

بیت کوین روز دوشنبه بیش از ۱۵ درصد و روز سه شنبه ۵.۴ درصد ریزش کرد. این ریزش همسو با ارزهای دیجیتالی دیگر تحت تاثیر پیش بینی نرخ تورم بالاتر در آمریکا و توقف برداشت از سوی پلتفرم وام‌دهی سلسیوس روی داد. کلکسیونهای NFT‌ محبوب از جمله BAYC هم ضربه سختی خورده‌اند.

گیتس همچنین از تلاشهای بانکداری دیجیتالی که وی از طریق بنیادهای بشردوستانه حمایت کرده است، دفاع کرد و آنها را صدها بار کارآمدتر از ارزهای دیجیتالی توصیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکل بلومبرگ، موسسه و سهامدار بزرگ بلومبرگ ال پی، حامی صندوق "بریک تورو انرژی" است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی بیت کوین کریپتو رمزارز بیل گیتس متروپل آبادان صندوق امانات بانک حجت الله عبدالملکی ارزهای دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروزسه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

کد خبر 6093606 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو