Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:31:02 GMT

مشکلات ۳۰ واحد تولیدی در خراسان جنوبی برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۶۴۹

مشکلات ۳۰ واحد تولیدی در خراسان جنوبی برطرف شد

ایسنا/خراسان جنوبی دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مشکل ۳۰ واحد تولیدی خراسان جنوبی طی سال گذشته با همکاری همه دستگاه‌ها رفع شده است.

حجت‌الاسلام علی نسایی، امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حمایت از بخش تولید به این معنا نیست که افرادی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند و به شکل‌های مختلف آن را پرداخت نکنند و این روند طولانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دستگاه قضائی با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس قوه قضائیه از تولید حمایت خواهد کرد، تصریح کرد: حمایت از تولید به این معنا است که تسهیلات مربوط به بیت‌المال به افرادی داده شود که می‌خواهند واحد تولیدی راه اندازی کنند که هم ارزش پول ملی بالا رود و هم اشتغال‌زایی شود که در این زمینه خود بانک‌ها باید نظارت داشته باشند که سودجویان سو استفاده نکنند.

وی گفت: از طرف دیگر واحدهای تولیدی که تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند که یا کافی نبوده و یا به واسطه تورم و تحریم‌ها نتوانسته‌اند در زمان مناسب واحد تولیدی را راه اندازی کنند، سیستم قضائی با تعامل با دستگاه‌ها سعی بر رفع مشکل آنان خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: یکی از مشکلات در این زمینه مربوط به یکی از شرکت‌های فعال پیرامون فولاد است و هدف از تأسیس آن تأمین میلگرد مورد نیاز استان و صادرات به کشور افغانستان و پاکستان بوده است.

نسایی ادامه‌ داد: این شرکت در ابتدای امر چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از بانک وام گرفته و بعد از آن به دنبال راه اندازی خط دوم تولید رفته که استاندار وقت در این زمینه هم به او قول مساعد چهار میلیارد تسهیلات را داد.

وی بیان کرد: اعطای این تسهیلات با مخالفت شفاهی وزیر جهاد کشاورزی وقت رو به رو شد؛ خط دوم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با سه میلیارد تومان قرض نتوانست آن را به مرحله تولید برساند و مشکلاتی برای کارخانه به وجود آورد و بانک هم ضمانت‌ها را به اجرا گذاشته و حساب‌ها را بسته است.

دادستان عمومی و انقلاب یادآور شد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ نهم دی ماه سال گذشته مصوب شد که مسدود بودن حساب‌های این شرکت رفع و تعلیق اجراییات صادره را داشته باشند که عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحدهای تولیدی خراسان جنوبی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است

حجت الاسلام حمیدی بر رفع موانع تولید در استان کرمان تاکید کرد و گفت:دستگاه قضائی استان حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تحقق شعار سال را تکلیف خود می‌داند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان بیان داشت: نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم اقدام هوشمندانه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب بود که مردم را در فعالیت‌های تولیدی دخیل کردند.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: مسئولان باید درخصوص مشارکت مردم در تحقق شعار سال اعتماد سازی کنند تاسرمایه‌های خرد و کلان مردم به سمت تولید سوق داده شود در صورتی که زمینه سرمایه گذاری مردم در تولید فراهم نشود، این سرمایه‌ها به سمت بازار‌های دلالی (از جمله طلا و سکه) می‌رود.

وی گفت: هرکجا که مردم پای کار اقتصاد آمدند و سرمایه گذاری کردند شاهد بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم هستیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در کرمان اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی گلایه مندند که مسئولان همکاری نمی‌کنند و برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر است و مانع از صادرات یا جهش تولید می‌گردد.

بايد سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود

او افزود: بایستی مسئولان تدابیری بیاندیشند و آسیب شناسی کنند تا سرمایه مردم به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری، مهم و ضروری است و بایستی هرچه سریعتر راه اندازی شود، گفت: آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس است و هنوز تصویب نشده در حالی که لایحه کارشناسی و خوبی است و خیلی از مسائل قضایی و حقوقی بنگاه‌های تولیدی در ان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه تشکیلات خوبی برای دادگاه‌های تجاری در نظر گرفته، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر به صحن علنی مجلس برود و تصویب شود تا بشود از فعالان اقتصادی حمایت‌های قانونی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس