Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از افزایش بیش از ۵۰ برابری میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان پس از استفاده از خدمات لیزینگ و سفارش ساخت این صندوق خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، محمد محمودیان با یادآوری سیاست‌های کلی کشور در راستای ترویج مصرف محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان بر ضرورت بازارسازی برای این محصولات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در راستای همین هدف ۲ نوع تسهیلات را تعریف کرده که آنها را با نام تسهیلات «لیزینگ» و سفارش ساخت (استصناع) می‌شناسیم. با این تسهیلات به طور مستقیم از خرید محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی درباره جزییات این تسهیلات تصریح کرد: خریدار شرکت دانش‌بنیان می‌تواند شخص حقوقی یا حقیقی باشد، یعنی شرط اعطا این نیست که ما فقط تسهیلات لیزینگ را به شرکت‌های خریدار محصول دانش‌بنیان یا سازمان‌ها ارایه کنیم.

محمودیان افزود: نرخ این تسهیلات در حداقل خود به ۱۰ درصد می‌رسد یعنی تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد اعطا می‌شود و خریداران محصول دانش‌بنیان متعهد به بازپرداخت آن می‌شوند.

وی درباره زمان تنفس و بازپرداخت این تسهیلات هم اعلام کرد که تا سقف ۳۶ ماه این تسهیلات بازپرداخت می‌شوند.  

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین اظهار داشت: میزان تسهیلات بین ۵۰ تا ۸۰ درصد قیمت کارشناسی شده محصول است. اگر محصول یا خدمت دانش‌بنیان آماده باشد، خریدار می‌تواند آن را به صورت لیزینگی خریداری کند و محصول زودتر به فروش برسد اما اگر یک دوره ساخت نیاز دارد و محصول سفارشی‌ساز باشد، آن وقت تسهیلات استصناع مطرح می‌شود که پرداخت را در چند مرحله انجام می‌دهیم.

محمودیان ادامه داد: در واقع پرداخت لیزینگی به صورت یک جا است اما در خدمت استصناع دوره اجرا برای پرداخت خواهیم داشت.

وی، تعامل این صندوق با شبکه بانکی کشور را اقدام دیگری در راستای بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری به عنوان راهبر نظام تأمین مالی دانش‌بنیان در کشور در راستای کاهش تصدی‌گری و همچنین افزایش سهولت دسترسی به منابع در اقصی نقاط ایران در این مدت با شبکه بانکی کشور وارد تعامل شده و در نتیجه همکاری‌های مؤثری در زمینه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.  

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: برای حفظ تمرکز و کنترل رفتار شعب مختلف بانکی با مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و مشتریان ایشان نیز دفاتر نوآوری بانک‌های همکار در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان مستقر هستند و کلیه مسائل مرتبط را پیگیری می‌کنند.  

محمودیان در ادامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را از دیگر بازوان صندوق نوآوری برای تحقق پیشتازی محصولات دانش‌بنیان در بازار عنوان کرد و گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری نظر به توزیع قابل قبولی که در کلیه استان‌ها دارند، در این فرایند به همراهی صندوق آمده‌اند.

 به گفته وی در حوزه خدمات لیزینگ و استصناع از سال گذشته تلاش صندوق نوآوری  بر کاهش مدت زمان فرآیند اعطای تسهیلات بوده است به گونه‌ای که تا به امروز مدت زمان اعطای تسهیلات لیزینگ و استصناع به نصف رسیده و صندوق همچنان در پی این است زمان این فرایند را کوتاه‌تر کند.


وی همچنین بیان کرد: در بررسی‌ها دریافتیم که بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند از این سرویس استفاده کنند، شرکت‌های حوزه ماشین‌سازی داخلی هستند. به دلیل اینکه مبالغ خرید ماشین‌آلات معمولا سنگین هستند اگر تسهیلات به خرید آنها تعلق گیرد، مشتریان رغبت بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند. همچنین صنعت ماشین‌سازی با توجه به مولد بودن می‌تواند پیشران رونق تولید و حرکت صنایع دیگر نیز باشد.

این مسوول صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: بنابراین صندوق نوآوری و شکوفایی با بررسی این شرایط تصمیم گرفت در کنار شبکه کارگزاری ارزیابی، مشتریان حوزه ماشین‌سازی، کارگزار تخصصی خود را نیز داشته باشند.

محمودیان افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز برنامه‌ای به نام «توسعه صنعت ماشین‌سازی» تعریف شده است. ما در صندوق نوآوری با این برنامه ارتباط برقرار کردیم و آنها یک مجری برنامه داشتند؛ از مجری برنامه به عنوان کارگزار ارزیابی درخواست‌های حوزه ماشین‌آلات استفاده کردیم و از طرفی به آن برنامه گفتیم که برای سرویس لیزینگ ما بازاریابی کنید که خود این مسئله باعث توسعه خدمات ما شد.

براساس گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، وی درباره تاثیر تسهیلات لیزینگ و استصناع بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نیز اظهار داشت: این خدمات از جمله خدماتی هستند که همواره توسعه‌ای بوده‌ است. طی سنوات گذشته نیز عملیاتی که روی این سرفصل تسهیلات انجام دادیم همیشه توأم با رشد بوده است و در سال ۱۴۰۱ هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این سرویس با رشد چند برابری مواجه شود. دلیل این برنامه‌ریزی هم این است که در راستای بازارسازی، رشد فروش را به واسطه تحریک تقاضا انجام دهیم.

مدیر نظارت صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: برای این کار ما سال گذشته در شبکه بانکی بالغ بر هزار میلیارد ریال پرداخت داشتیم. ۶ بانک فعال نیز در این حوزه با ما همکاری کردند و امسال هم دنبال این هستیم که تعداد بانک‌های فعال را اضافه کنیم ضمن اینکه افزایش سقف حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب خط اعتباری با صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار است.  

محمودیان تصریح کرد: در مجموع ما از نظر پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و  ۴۰۰ میلیارد ریال قرارداد تسهیلات و پرداختی داشتیم که حدود یک چهارم مبالغ پرداخت‌شده از طریق شبکه بانکی صورت گرفته است.

به گفته وی، تعداد شرکت‌هایی که از این خدمات استفاده‌ کرده‌اند نیز رو به فزونی گذاشته است. ما در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از دو برابر سنوات قبل، تعداد شرکت‌های جدیدی را داشتیم که از طریق خدمات لیزینگ و استصناع محصول خود را فروختند. آمارها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های دانش‌بنیان پس از استفاده از این خدمات توانسته‌اند فروش خود را تا ۵۰ برابر افزایش دهند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صندوق نوآوری و شکوفایی ، بازار محصولات ، برنامه توسعه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی بازار محصولات برنامه توسعه شرکت های دانش بنیان شبکه بانکی ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرحسن زرنانی با بیان اینکه امسال محور اصلی همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است، گفت: درهمایش امسال که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی افزود: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از همایش امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به پارسال افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

امیرحسن زرنانی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این همایش درباره افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت‌های مخاطب همایش گفت: هرچه دستگاه‌ها دقیق‌تر عمل کنند می‌توانند در تشخیص بهتر موثر باشند؛ نقش شرکت‌های تولیدی کیت‌های آزمایشگاهی و تولید کیت‌های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه‌ها مهم‌ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری‌های بالینی به شمار می‌آیند؛ پزشک با توجه به علائم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی گفت: آزمایشگاه‌ها درنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه‌ها کمک کننده هستند.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور


همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسائل روز آزمایشگاهی و پیشرفت‌های فن آوری، نیاز‌های روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با فن آوری و مسایل جدید آزمایشگاه‌ها آشنا کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی افزود: در صورتی که به نقش و جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته شود بسیاری از برنامه‌های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همکاران با داده‌های این آزمایشگاه‌ها در مراکز درمانی گروه مراقبت را هدایت می‌کنند از این رو برگزاری اینگونه همایش‌ها با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات