Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اهمیت موضوع استحکام و ایمنی ساختمان‌ها و راه‌ها و لزوم رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و سایر قوانین و مقررات مرتبط با ساخت و ساز در کشور و ضرورت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار همانند ریزش ساختمان پلاسکو و متروپل در تهران و آبادان و همچنین با توجه به وظایف قانونی وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزرای کشور و راه و شهرسازی تأکید کرد که ضمن اولویت‌بندی و تعیین برنامه زمانی نسبت به موارد ذیل اقدام فوری به‌عمل آید:

۱- ساختمان‌سازی به ویژه بلند مرتبه‌سازی با رعایت اصول شهرسازی و مقررات ملی ساختمان و مسئولیت‌پذیری سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام گرفته و از هرگونه تغییر کاربری یا تغییر خودسرانه نقشه‌های تأیید شده جلوگیری و نسبت به ایمنی و استحکام بنا اهتمام لازم معمول و در خصوص موارد مذکور و کلیه مواردی که در صلاحیت شهرداری‌ها و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری است با پیش‌بینی سازوکارها و عند الاقتضاء بازبینی لازم در رویه‌های فعلی به منظور تشدید بازرسی‌ها و بررسی عملکرد مهندسان ناظر و سایر متولیان فنی و اجرایی از هرگونه تعلل و مسامحه در امور نظارت فنی بر ساختمان‌های جدیدالاحداث جلوگیری و تخلفات مربوط شناسایی و پیگیری قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- به منظور حفظ جان، سلامت و اموال مردم و پیشگیری از تکرار حوادث دلخراش، تدابیر اجرایی عاجل و مؤثر به منظور ایمن‌سازی بناها یا اماکن خطرناک اعم از مراکز خرید، برج های مسکونی، دالان‌ها و پاساژها و سایر ابنیه به ویژه ساختمان‌های فرسوده که محل تردد عموم مردم است اتخاذ شود.

۳- ضمن برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرخطر در سطح شهرها و استان‌ها با تأکید بر خطوط مواصلاتی و اقدام فوری برای ایمن‌سازی و رفع مخاطرات احصا شده، نظارت و بازرسی فنی و کارشناسی دقیق بر روند طراحی و ساخت جاده‌ها و پل‌ها در خیابان‌ها و خطوط جاده‌ای و ریلی در سطح شهرها و استان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

۴- ترتیبی اتخاذ شود تا گواهی برگه استحکام ساختمان یا هر نوع سازه و ساخت‌وساز دیگری علاوه بر آنکه نشان‌دهنده نظارت جامع و فنی مهندسین ناظر در تمامی مراحل ساخت و تأیید کیفیت ساخت و عدم وجود هر عیب و نقصی است؛ به گونه‌ای صادر شود تا در صورتی که تعلل و تساهل در انجام نظارت‌های فنی مذکور به بروز یا وقوع هرگونه آسیب، ایراد یا حادثه‌ای برای ساختمان یا سازه منجر گردید، قابلیت استناد و تعقیب حقوقی و قضائی را داشته باشد.

ضرورت دارد با پیش‌بینی ساز وکار مناسب، تخلفات و جرائم مرتبط با موارد فوق، جهت اقامه دعوی به دادستان‎‌های محترم حوزه‌های قضائی ارسال شود.

در این بخشنامه از دادستان‌های سراسر کشور خواسته شده است با نظارت معاون پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور و همکاری دستگاه‌های مسئول در استان‌ها، اقدام مقتضی به منظور شناسایی ساختمان‌ها یا اماکن پرخطر و اصلاح وضعیت آنها به‌عمل آید.

بیشتر بخوانید: ورود دادستان تهران به ماجرای ساختمان‌های ناایمن

۴۷۴۷

کد خبر 1641601

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجعفر منتظری رستم قاسمی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختی در نشست کار گروه روابط عمومی‌های شمال غرب کشور که در زنجان برگزار شد، گفت: حوزه رسانه تنومندترین شاخه هر واحد روابط عمومی است و علیرغم اهمیت تمام جوانب کاری در روابط عمومی‌ها، همچنان رسانه مهمترین رکن این نهاد است.

اظهار کرد: نقشه راه روابط عمومی صنعت آب و فاضلاب کشور بر اساس برنامه ریزی برای دست یابی به اهداف تعریف شده طراحی شده است و تمامی استان‌ها در این راستا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب، گذر از تنش آبی، تولید محتواهای فاخر و آموزشی از جمله اهداف ترسیم شده برای فعالیت‌های دفاتر روابط عمومی در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در سال جاری است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برنامه ریزی، قدرت مدیریت، فعال بودن و دانش محوری مهمترین خصوصیات یک روابط عمومی روزآمد محسوب می‌شود گفت: در خصوص حمایت‌های ستادی از روابط‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: روابط عمومی کارآمد باید دارای قدرت پیش بینی، تشخیص و جریان سازی بوده و با ترسیم نقشه راه در زمینه‌های مختلف رسانه‌ها را با خود همراه کنند.

بختی با تاکید بر اهمیت مستند سازی در صنعت آب و فاضلاب کشور گفت: دفاتر روابط عمومی در استان‌ها باید ضمن توسعه اقدامات و افزایش تولیدات در حوزه مستند از استعدادها و ظرفیت‌های بومی که در کشور وجود دارد نیز نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 6091968

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود