Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:07:28 GMT

حمله هکری علیه مقامات ارشد رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۸۳۷

حمله هکری علیه مقامات ارشد رژیم صهیونیستی

 شرکت امنیت سایبری اسرائیلی «چک‌پوینت» ادعا کرده هکرهای ایرانی به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد صهیونیستی نفوذ کرده و حملات «فیشینگ» هدفمند علیه سیاستمداران و دانشگاهیان را انجام دادند که برخی از آن‌ها چهره‌های شناخته شده‌ای هستند.

به ادعای روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در میان مقامات ارشد صهیونیست که هدف قرار گرفتند، «زیپی لیونی» وزیر امور خارجه پیشین، یک ژنرال ذخیره که با مسائل حساس و پیچیده سروکار داشت، سفیر سابق ایالات متحده در فلسطین اشغالی و رئیس یک موسسه تحقیقاتی امنیتی بزرگ در سرزمین‌های اشغالی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چک‌پوینت مدعی شده تحقیقاتش نشان می‌دهد هکرهای ایرانی با هک کردن حساب‌های ایمیل مقامات، هویت آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف جعل کردند، از طرف آن‌ها مکالمه کردند و در نهایت اطلاعات شخصی آن‌ها ربودند.

در این گزارش ادعا شده، به عنوان مثال، حساب ایمیل ژنرال مورد بحث هک شد و برای هدف قرار دادن زیپی لیونی مورد استفاده قرار گرفت و از وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی خواسته شد رمز عبور ایمیل خود را در یک فایل تروجان وارد کند که او را برای شرکت در کنفرانسی در خارج دعوت کرده بود.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی شامگاه دوشنبه (۱۴ ژوئن) جزئیات جدیدی از حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های این رژیم منتشر کردند. روزنامه «العربی الجدید» به نقل از روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد روز گذشته تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی توسط گروه عراقی موسوم به «الطاهره» هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی صبح روز دوشنبه از دسترس خارج شدند. یدیعوت آحارانوت در ادامه اشاره کرد وب‌سایت فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز جزء سایت‌هایی بوده که دیروز هدف حمله قرار گرفته و برای مدت زمانی از دسترس خارج شده بود. این رسانه صهیونیستی در بخشی از گزارش خود مدعی شد که این گروه عراقی وابسته به ایران است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که کانال تلگرامی «صابرین نیوز» از حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. صابرین نیوز گزارش داد که گروه « Sharpboys» سایت‌های گردشگری رژیم صهیونیستی حاوی اطلاعات و کارت‌های اعتباری ۲۰۰ نفر را مورد حمله سایبری از نوع «malwar» (حمله بدافزاری) قرار داده است.

 یکی از نمودهای ناامنی در سرزمین‌های اشغالی حملات سایبری هستند؛ رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام ادعاهای خود درخصوص توان سایبری و به‌کارگیری متخصصان، از ناامنیِ محض در این حوزه رنج می‌برد. گستره و تاثیرگذاری حملات سایبری اخیر علیه رژیم صهیونیستی به قدری بزرگ بوده که به چالش امنیتی و حتی موجودیتی تل‌آویو تبدیل شده است. چالش حملات سایبری علیه رژیم اشغالگر طی سه سال اخیر حادتر شده است؛ به گونه‌ای که مقامات و کارشناسان آن، حمله از هر گروه و در هر کشوری را بعید نمی‌دانند و از ترسی نهادینه‌شده رنج می‌برند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه شب از حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه یک هدف مهم را در ایلات هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در بندر ایلات به گوش رسیده و سامانه پدافندی این رژیم فعال شده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • واکنش روسیه به حمله اسرائیل علیه رفح
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • عضو ارشد حماس: حمله اشغالگران به «رفح» مسیر مذاکرات را تغییر نخواهد داد
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه