Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@14:30:46 GMT

صمد مرفاوی؛ ماموریت مهم در فرصت کوتاه

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۸۴۵

صمد مرفاوی؛ ماموریت مهم در فرصت کوتاه

به گزارش "ورزش سه"، این تمرینات طی سه روز در کمپ تیم های ملی برگزار می شود و صمد مرفاوی طی 3 روز قرار است 81 بازیکن را تست کند. بازیکنانی که قبلا از سوی گروه استعداد یابی فدراسیون فوتبال در تهران و دیگر شهرستان ها گزینش شده اند. به نظر می رسد در روزهای آتی هم این روند با بازیهای دورن تیمی ادامه پیدا کند و اگر فرصت ارزیابی این بازیکنان کوتاه است به این خاطر است که تا شروع مسابقات مقدماتی جام  ملت ها در قرقیزستان زمان زیادی باقی نمانده و صمد مرفاوی باید زودتر بازیکنان تیم ملی جوانان را گزینش و تمرینات اصلی را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریور ماه در بیشکک بازی های مقدماتی گروه j با حضور تیم های میزبان –  ایران - امارات و برونئی برگزار می شود. بازی های مقدماتی را در 10 گروه شاهد خواهیم بود که در پایان تیم های اول به همراه 5 تیم برتر دوم راهی دور نهایی بازی ها می شوند و در دور نهایی با حضور ازبکستان میزبان تعداد تیم های شرکت کننده به 16 تیم خواهد رسید که در پایان 4 تیم برتر نماینده آسیا در جام جهانی جوانان در سال 2023 لقب خواهند گرفت.

ایران در دوره قبلی بازی ها که در سال 2021 در تهران برگزار شد در بازی های مقدماتی هر سه حریف خود را شکست داد اما بازی های دور نهایی به دلیل کرونا لغو شد و به دنبال آن جام جهانی هم برگزار نشد. یک ماموریت مهم به صمد مرفاوی محول شده و بی تعارف باید گفت فرصت او برای اجرایی کردن این ماموریت کم است. فدراسیون فوتبال آنقدر در انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان تعلل کرد که حالا صمد مرفاوی باید در یک فرصت سه ماهه تیم ملی جوانان را برای بازی های مقدماتی جام ملت ها آماده کند. در گروه j علاوه بر میزبان امارات هم مدعی صعود است. از همه مهمتر مشخص نیست دومی در گروه به معنی صعود باشد چون بازی ها در 10 گروه برگزار می شود و 5 تیم دوم به دور نهایی بازی ها صعود می کنند.

صمد مرفاوی اگر چه سال های سال در لیگ برتر و در تیم هایی چون صبای قم، استقلال، مس کرمان و... مربیگری کرده اما او کار در تیم های پایه را هم در کارنامه دارد. او در تیم امید استقلال نسل خوبی را تقدیم به باشگاه و هم چنین جامعه فوتبال کرد و با توجه به تجربیاتی که اندوخته به سرعت می تواند از لیگ برتر روی کار در تیم ملی جوانان و با بازیکنان زیر 18 سال شیفت شود و در ادامه مسیر برای صعود به جام جهانی بجنگد. بعد از جام جهانی مهمترین مسابقاتی که زیر نظر فیفا برگزار می شود جام جهانی جوانان است. صعود ایران به این رقابت ها می تواند موجب ترانسفر بازیکنان نخبه ایرانی به تیم های مطرح اروپایی شود. ترانسفر بازیکنانی چون الهیار صیاد منش، یونس دلفی و ... به همین بهانه صورت گرفت. البته الهیار با پیراهن تیم ملی نوجوانان در مسابقات جام جهانی درخشید و راهی ترکیه شد. شاید بهای فدراسیون فوتبال به تیم ملی جوانان اندک باشد اما واقعیت این است که مسابقات جام جهانی جوانان در فوتبال جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و زمانی که این مسابقات برگزار می شود گروه استعدایابی همه باشگاه های اروپایی به کشور محل برگزاری مسابقات سفر می کنند تا برای جذب بازیکنان جوان برنامه ریزی کنند.

صمد مرفاوی از امروز با یک نسل جدید استارت زد؛ این نه تنها برای تیم ملی جوانان بلکه برای صمد مرفاوی هم یک شروع تازه است. مربی ای که از چشم تیم های لیگ برتری دور شد اما موفقیت به همراه تیم ملی جوانان او را دوباره مورد توجه قرار خواهد داد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: صمد مرفاوی بازی های مقدماتی تیم ملی جوانان برگزار می شود صمد مرفاوی جام جهانی دور نهایی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، آخرین روز رقابت‌های تنیس تور جهانی تنیس جوانان در زمین‌های تنیس آسایش ساری برگزار شد تا تکلیف نفرات برتر هفته نخست مشخص شود. در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری با نتیجه (۳-۶ و ۱-۶) کیارش حنیفی را برد و قهرمان شد، دانیال مشتاقی‌فر و سام پازوکی نیز مشترکا سوم شدند.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی با نتیجه (۱-۶ و ۱-۶) هانا سلطانی را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد. کیمیا ثاقب تهرانی و ملینا عباس نیز عنوان سومی مشترک را از آن خود کردند.

در بخش دونفره نیز تیم پارسا اشجاری – کیارش حنیفی با نتیجه ۲-۶ و ۴-۶ از سد مهراد منصوری- بردیا شریفی عبور کردند و در جایگاه نخست ایستادند. در بخش دختران نیز کیمیا ثاقب تهرانی – یاسمن یزدانی با نتیجه ۲-۶ و ۳-۶ مقابل بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به برتری رسیدند و قهرمان شدند.
این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس آسایش مازندران آغاز و امروز با انجام دیدارهای نهایی به پایان رسید. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان بود و امیر مهذب‌نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده داشت.

کد خبر 6091367

دیگر خبرها

  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت