Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری از اجرای احکام رسوبی و معوقه خبر داد و گفت: ویلاهای مجلل و بناهای لوکس که برخلاف قانون در شهرستان‌های استان تهران ساخته شده، تخریب خواهند شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از سازمان امور اراضی کشور، «محمدعلی شجاعی» با اشاره به آغاز اجرای احکام معوقه و رسوبی علیه تخلفات اراضی کشاورزی در استان تهران افزود: اکنون با دادستانی، استانداری و دیگر نهادهای مربوطه برای انجام اقدامات لازم قانونی به منظور اجرای احکام معوقه در استان تهران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت:  در نخستین مرحله از اجرای احکام رسوبی، ویلاهای مجلل و بناهای لوکس که برخلاف قانون در شهرستان‌های استان تهران ساخته شده، تخریب خواهند شد.

۱۳ هزار حکم قطعی قلع‌وقمع در سراسر کشور

شجاعی گفت: از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ بیش از ۱۳ هزار حکم قطعی علیه متخلفان و متصرفان به اراضی کشاورزی در سراسر کشور، در مراجع قضایی صادر شده که تا کنون اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد تخلف حدود ۴۸۰ فقره شامل احداث ویلاهای لوکس، بناهای ساختمانی، سوله، انباری و کانکس، مربوط به شهرستان‌های استان تهران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با تاکید بر اهمیت اجرای این احکام و نقش عبرت‌آموز آن در پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، گفت: تخریب اراضی کشاورزی، بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت غذایی کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم و اسناد فرادستی و سیاست‌های ابلاغی نظام است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان امور اراضی کشور ، سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور اراضی کشور سید جواد ساداتی نژاد اراضی کشاورزی اجرای احکام استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی تصریح کرد: به دنبال صدور دستور دادستان حوزه قضائی شهرستان آمل، اکیپ اجرای احکام قضائی با همراهی عوامل نیروی انتظامی ضمن حضور در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی وشهنه کلاً اقدام به تخریب مستحدثات غیرمجاز کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با کسب دستور قضائی، اقدام به تخریب ۱ مورد بنا در قالب ماده ۳، ۵ مورد بنای نیمه‌کاره و۲۱ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ کرده و حدود ۲۱ هزار و۳۰۰ مترمربع از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی به مسکونی بدون مجوزهای قانونی ممنوع است اراضی کشاورزی و باغی باید در چرخه تولید باشند و دستگاه قضائی با تمام قدرت و توان با ساخت و سازغیرمجاز وتغییرکاربری اراضی کشاورزی برخورد می‌کند.

کد خبر 6098339

دیگر خبرها

  • پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی تدوین شد
  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد