Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:32:03 GMT

قم سومین مقصد کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۸۸۷

قم سومین مقصد کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، صبح امروز طی مراسمی علی اکبر مویدی رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی همراه با همراهان و کاروان های ترویج بهره وری کشاورزی در قم حضور یافت.

علی اکبر مویدی، رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ب اشاره به بحث امنیت غذایی کشور گفت: هم اکنون در کشور بیش از125 میلیون تن محصولات غذایی تولید می شود که این میزان نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی است اما با توجه به شرایط اقلیمی باید تلاش کنیم که در کنار این رشد و توجه به افزایش جمعیت مدیریت پایداری تولید را بویژه در بحث بهره وری محصولات کشاورزی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مویدی مهم ترین فاکتور افزایش بهره وری را ورود دانش به بخش کشاورزی و تولید دانست و گفت: ورود علم و افزایش بهره وری باعث می شود تا تولیدکنندگان و کشاورزان عزیز بتوانند تولیدات بهتر، با کیفیت و هدفمند داشته باشند. وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اینکه بحث تولید اهمیت ویژه ای برای وزارت خانه دارد در تلاش است با انجام برنامه ریزی هایی سرعت ورود دانش به عرصه تولید و کشاورزی را تسریع بخشد.

وی در ادامه سخنان خود حضور مستقیم محققین و متخصصان در کنار کشاورزان را یکی از این روش ها دانست و افزود: حضور مستقیم باعث می شود تا متخصصین و محققین بتوانند دانش روز را به کشاورزان و تولیدکنندگان انتقال دهند و در مقابل از تجربیات کشاورزان نمونه استفاده کنند.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این راستا کاروان های ترویج بهره وری ایجاد شده اند تا به صورت سفر به استان ها بتوانند یاری رسان فعالان عرصه تولید و کشاورزی باشند.

وی افزود: این اقدام در طی ماه گذشته و در دو استان کرمانشاه و اردبیل با نتایج مطلوبی صورت گرفت که با استقبال خوب کشاورزان مواجه گردید.

مویدی قم را سومین استان مورد نظر و دارای ظرفیت بالا در زمینه باغات و شیلات دانست و گفت: بخشی از ظرفیت های این استان مغفول و پنهان مانده که امیدواریم هرچه سریعتر به این بخش توجه بیشتری شود که از همین رو قم به عنوان سومین استان پایلوت به مدت زمانی یک هفته میزبان کارشناسان و متخصصین می باشد.

وی ادامه داد: این افراد در قالب یک نهضت جهادی وارد عرصه های کشاورزی خواهند شد و با استفاده از انواع روش های آموزشی و ترویجی یافته ها و آموزش های خود را در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان خواهند گذاشت.

رئیس موسسه ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شناسایی حدود 90 منطقه و عرصه کشاورزی و تولید در قم گفت: امروز علاوه بر کارشناسان استانی که در عرصه ها حاضر بودند نزدیک به 30 نفر از محققین و پژوهشگران ارشد موسسه ترویج و آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در کنار این افراد قرار گرفته تا بتوانند در سطح وسیع تری یاری رسان کشاورزان باشند. 

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری از گسترش این کاروان ها به کلیه استان های کشور گفت: امیدواریم با انجام این مهم رضایتمندی کشاورزان و بهره وری بهتر از محصولات را دنبال داشته باشیم.

مویدی از برنامه ریزی های برای شکل گیری کاروان های تخصصی خبر داد و گفت: کاروان بهره وری دام سبک و پنبه از جمله آن ها هستند که مقاصد بعدی این کاروان ها با بررسی نیاز های استان ها مشخص می شود

وی در پایان ضمن تبریک مجدد هفته جهاد کشاورزی از کلیه عوامل و دست اندرکاران سازمان جهادکشاورزی استان، سازمان نظام مهندسی استان برای برگزاری با کیفیت هفته بهره وری استان و پیگیری امور جاری تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیا/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی قم هفته جهاد کشاورزی کاروان ها بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند