Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:07:16 GMT

استان سمنان قطب‌ تولید و پرورش طیور در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۴۱۹۷۳

استان سمنان قطب‌ تولید و پرورش طیور در کشور

ایسنا/سمنان استاندار سمنان: از استان سمنان به عنوان یکی از قطب‌های تولید طیور در کشور نام برد و گفت: تولیدات استان در این بخش چه در حوزه مرغ و چه تخم‌مرغ مازاد بر نیاز مصرفی استان است.

سیدمحمدرضا هاشمی در آیین افتتاح پروژه‌های هفته کشاورزی در شاهرود اظهار کرد: ما در بخش طیور یکی از قطب‌های کشور هستیم که در مجموع استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی پرداخت و عنوان کرد: از ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بالغ بر ۳۴ هزار در حال حاضر به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند که انشالله تلاش خواهیم کرد این میزان به بیش از ۷۰ درصد افزایش یابد.

استاندار سمنان از فعالیت بالغ بر ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بیش از 2000 فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

هاشمی گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان نیز اعتبارات خوبی بالغ بر ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که بیش از ۳۰ درصد تاکنون تخصیص یافته و در حوزه‌های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است.

وی با تقدیر از مسوولان جهادکشاورزی افزود: امروز و به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، به صورت همزمان و متمرکز،  ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به معضل کم آبی در کشور و استان اضافه کرد: ما در استان به دنبال رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی هستیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: استان سمنان استعداد این را دارد که در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله تولید گندم، طیور، گوشت قرمز و سایر موارد خودکفا شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار همراه با صرفه جویی آب و افزایش راندمان، می توان نسبت به کاشت محصولات پر آب بر همچون چغندر قند نیز اقدام کرد.

وی بر لزوم رویکرد جهادی در دولت سیزدهم تاکید و عنوان کرد: با همت مضاعف و بکارگیری روحیه جهادی، مقید نبودن به ساعت اداری و کارشبانه روزی حتی در روزهای تعطیل، می توان شاهد انجام اقدامات موثر و دستیابی به نتیجه مطلوب در حوزه ارتقاء شاخص های کشاورزی در استان بود.

استاندار سمنان یادآوری کرد: امروز با اجرای این ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی کشاورزی، علاوه بر فرآهم شدن ۵۳۵ فرصت شغلی جدید، حدود ۹۵۰ فرصت شغلی استان در حوزه کشاورزی نیز تثبیت خواهد شد که امری ارزشمند است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: با بصیرت و همراهی مردم این استان، کوچکترین دغدغه و تجمعی در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان نداشتیم و کالاها و اقلام مورد نیاز در سطح بازار به وفور تامین شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سمنان استانی اقتصادی دام و طيور مرغ استاندار سمنان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسین غیاثی» از حوزه انتخابیه شبستر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

من به طور مستقل وارد انتخابات شده‌ام، خط قرمز من مردم و نظام جمهوری اسلامی است که برای رفاه مردم و بهتر نمودن شرایط معیشتی مردم تلاش خواهم نمود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مهمترین موضوع مبحث اقتصاد و معیشت مردم است. اقتصاد و معیشت رابطه مستقیمی با افرایش یا کاهش ازدواج و طلاق، استرس و آرامش، پیشگیری و درمان بیماری، بداخلاقی و شلوغی و کاهش، مراجعات به دادگاه‌ها دارد.

راه حل در تقویت تولید است (تولید در هر بخش کشاورزی و صنعت و دامپروری و …) رونق تولید با رونق صادرات محصولات غیرنفتی رابطه مستقیم دارد. برای بهبود صادرات باید موانع را برداریم که عمده ترین آن رفع تعهدات ارزی صادر گنندگان می‌باشد که متأسفانه تیشه به ریشه صادرات و تولید وارد کرده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من با توجه به شغل اکثریت اهالی کمیسیون کشاورزی یا کمسیون صنایع خواهد بود.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

۱. خشک شدن دریاچه ارومیه
۲. کیفیت پایین خدمات بهداشت و درمان
۳. جاده‌های مواصلاتی
۴. مشکلات کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی

کد خبر 6099508

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود