Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، همزمان با صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام، جریان تندروی اصلاح‌طلب در حرکتی هماهنگ با اهداف بانیان فشار علیه منافع جمهوری‌اسلامی و به‌منظور تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم ایران، از یک‌سو با انتشار نامه‌ای تحت عنوان اقتصاددانان نهادگرا به نقد اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تصمیمات سخت و عادلانه‌سازی یارانه‌ها پرداختند و از سوی دیگر در بعد رسانه‌ای هم برخی چهره‌های شاخص این جریان، صنعت هسته‌ای کشور را هزینه‌زا و بی‌فایده خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس سعد‌الله زراعی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با روزنامه جام جم، به بیان دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداخته‌است.

زارعی با اشاره به قطعنامه‌ای که از سوی آژانس صادر شد، خاطرنشان کرد: صدور این قطعنامه، فنی و ناظر به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه کاملا با ملاحظات سیاسی محافل و لابی‌های صهیونیستی در ایالات‌متحده منطبق بود. به‌ عبارت ‌دیگر، این اقدام را باید تلاشی خرابکارانه در مسیر همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی دانست.

وی در توضیح این مطلب گفت: جمهوری اسلامی طی دو دهه گذشته به‌کرات ملاحظه آژانس را داشته و هیچ‌گاه آقای گروسی و اسلاف او دست‌خالی از تهران برنگشته‌اند اما اینجا شاهدیم که حداکثر نمک‌نشناسی و قدرنشناسی از سوی آژانس اعمال شد.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به انتشار نامه اقتصاددانان نهادگرا توضیح داد: وقتی در عرصه بین‌المللی تحرکی سیاسی علیه منافع ملت ایران صورت می‌گیرد، طبیعی است از فرهیختگان و اهالی رسانه و چهره‌های سیاسی و حزبی انتظار می‌رود مواضع خود را نسبت به نهاد بین‌المللی پایمال‌کننده حق ایران، روشن و شفاف بیان کنند. اگر این کار را هم نمی‌کنند، حداقل در کنار دشمنان انقلاب و نظام قرار نگیرند و از منافع کشورشان دفاع کنند. این‌که برخی جریان‌های سیاسی همان زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا را به زبان فارسی ترجمه و تحت عنوان کارشناسان اقتصادی و روزنامه‌نگار و استادان دانشگاه همان حرف‌ها را تکرار کنند،‌ اقدامی ضدملی است.  

وی اقدام اخیر جریان‌های اصلاح‌طلب در سیاه‌نمایی اوضاع و وضعیت کشور را لکه‌ای ننگ برای آنها دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت حکایت از آن دارد که برخی جریان‌ها و چهره‌های سیاسی با اقدامات و اظهارات خود، در کنار مصالح و منافع ملت قرار نگرفتند بلکه با دشمنان همصدایی کردند. واقعیت این است که ارزیابی دیدگاه‌های این افراد هم نشان می‌دهد متأسفانه تحلیل و تشریح آنها از اوضاع ‌و احوال وضعیت کشور از نظر اقتصادی و سیاسی حاکی از نگاه کارشناسانه و تخصصی نیست بلکه رنگ و بویی از سیاست‌زدگی دارد.

زارعی در ادامه اشاره می‌کند: نویسندگان نامه مذکور، دولت را به سختگیری و نرمش نداشتن در حوزه‌های بین‌المللی و مسائلی مثل برجام و توافقات وین متهم می‌کنند. این در حالی است که آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم به‌هیچ‌وجه به تعهدات خود عمل نکردند و ایران هم  از سال ۹۴ تاکنون صبوری کرده و ما میلیاردها دلار بابت پایبندی به توافق و همچنین امتیاز نگرفتن از برجام خسارت دیدیم. بنابراین طبیعی است که بیش از این نباید در خصوص خسارات وارده به ملت ایران صبوری کرد.  

وی با بیان این‌که کاری که برخی جریان‌های سیاسی انجام دادند، ماهیتی ضد ملی داشت و حتی می‌تواند تحت پیگرد هم قرار گیرد، تصریح کرد: در دیگر کشورها اگر چنین اتفاقی بیفتد، افرادی که مواضع ضد منافع مردم و حاکمیت دارند با تبعات حقوقی و قانونی مواجه می‌شوند اما در کشور ما متاسفانه هم افراد جرات می‌کنند علیه منافع ملی گام بردارند و هم دستگاه‌های حکومتی در چنین مواقعی با تساهل از کنار چنین پدیده‌هایی عبور می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعدالله زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران

تین نیوز

در سال های اخیر کشور های مختلف استراتژی های متفاوتی را در تقویت کریدور های اطراف خود اتخاذ کرده اند به نحوی که بتوانند منافع تجاری، امنیتی و سیاسی خود را تضمین نمایند، تعارض منافع حاصل از ایجاد این کریدور ها تا جایی پیش رفته که می توان مفهوم جنگ کریدور ها را برای آن برگزید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در حوزه کریدور های آسیایی لازم است به سرعت استراتژی خود را طراحی و در مسیر آن گام بردارد. ایجاد ستاد ملی ترانزیت که در برنامه هفتم بر آن نیز تاکید شده، توسعه دیپلماسی ترانزیتی و افزایش همگرایی با کشور های منطقه به نحوی که منافع مشترک را تقویت نماید، در کوتاه ترین زمان ممکن امری ضروری است.

مذاکرات دکتر منظور رئیس سازمان برنامه کشور در اجلاس اسکاپ را میتوان گامی مهم در جهت حرکت به سمت پیروزی در نبرد کریدوری این منطقه قلمداد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • روایتی از «گل آقا» نابغه تکرار نشدنی طنز ایران
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار