Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-کارشناس بازار سرمایه نقد شوندگی، امکان خرید و فروش آسان، معافیت مالیاتی، بانام بودن واحد‌ها و پوشش ریسک سرقت را از جمله مزایای صندوق‌های سرمایه گذاری طلا در بورس کالا دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مونا حاجی علی اصغر تصریح کرد: 6 صندوق طلا در کشور در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و یک صندوق طلا، پذیره نویسی خود را به اتمام رسانده و منتظر دریافت مجوز فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملا اشخاصی که تمایل به تخصیص بخشی از دارایی قابل سرمایه‌گذاری خود در طلا و ارز را دارند می‌توانند با خرید واحد‌های این صندوق امکان برخورداری از این بازدهی را داشته باشند.
او افزود: در صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بر اساس امیدنامه مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار امکان خرید گواهی سپرده سکه طلا، آینده سپرده بانکی یا اوراق بهادار بادرآمد ثابت وجود دارد. با توجه به اینکه بازار آینده سکه طلا بسته است و بازار گزینه عمق لازم را ندارد و نرم‌افزار فعلی صندوق‌ها در این خصوص پشتیبانی کاملی ندارند در حال حاضر عملا در صندوق‌های طلا فعلی فقط گواهی سپرده سکه طلا و سپرده بانکی یا اوراق بهادار بادرآمدثابت وجود دارد.
حاجی علی اصغر اظهار داشت: درحال حاضر انبار 5 بانک درخصوص گواهی سپرده سکه طلا فعال هستند که بانک‌های سامان، رفاه، صادرات، آینده و ملت است. امیدواریم گواهی سپرده شمش طلا با توجه به اینکه معمولا از سکه طلا حباب کمتری دارد، در بورس کالا پذیرش و امکان خرید آن برای صندوق‌های طلا فراهم شود. جمع ارزش صندوق‌های طلا در حال حاضر حدود 4 هزار میلیارد تومان و جمع ارزش کل گواهی سپرده‌های سکه طلا در حال حاضر حدود 7.300 میلیارد تومان است.
حاجی علی اصغر از مزایای صندوق‌های سکه طلا، نقدشوندگی سریع، سرمایه‌گذاری با هر میزان سرمایه و روان بودن معامله، معافیت مالیاتی و کارمزد پایین خرید و فروش را برشمرد و تصریح کرد: افرادی که قصد دارند روی سکه طلا سرمایه گذاری کنند و استطاعت خرید فیزیکی یک سکه را نداشته باشند می‌توانند به راحتی با کارگزاری که فعالیت‌هایی در بورس کالا دارند امکان خرید واحد‌های صندوق طلا را داشته باشند. همچنین معافیت مالیاتی، امکان نقدشوندگی به دلیل حضور بازارگردان در این واحد‌ها و پوشش ریسک سرقت بدلیل بانام بودن واحد‌های صندوق عدم نیاز به استفاده از صندوق امانت هم از دیگر این صندوق‌ها محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بورس سرمایه گذاری بورس کالا گواهی سپرده حال حاضر امکان خرید صندوق ها واحد ها سکه طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز طی مراسمی دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت کننده در این طرح قرار گرفت.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.


محسن صفایی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند افزود: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند