Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان با نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای این کشور درباره چگونگی تعامل با افغانستان بحث و تبادل نظر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «طارق علی بخیت» دستیار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی و نماینده ویژه وی در امور افغانستان با «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان همکاری اسلامی، نیکلاسون برای یک سفر کاری به شهر جده عربستان سفر کرده است.

اطلاعیه می‌افزاید که گفت‌وگوهای دو طرف در این نشست بر تعامل پایدار و چندجانبه سازمان همکاری اسلامی با افغانستان متمرکز بود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در ادامه نیز درباره تحولات در حال وقوع افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین بر لزوم تقویت همکاری‌های متقابل خود در مورد افغانستان و سایر موضوعات مهم مورد علاقه مشترک تاکید کردند.

نیکلاسون اخیراً نیز با نمایندگان ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افغانستان نشستی را در بروکسل، پایتخت بلژیک، درباره افغانستان برگزار کرده بود.

سازمان همکاری اسلامی: طالبان در راستای تامین حقوق زنان گام‌های ملموس برداردبازگشایی مدارس دخترانه؛ محور دیدار نماینده سازمان همکاری اسلامی و آمریکا برای افغانستانسازمان همکاری اسلامی: صلح در افغانستان تنها از طریق دولت فراگیر تضمین می‌شود

به گفته نماینده ویژه اتحادیه اروپا، طرف‌ها در آن نشست درباره «بدتر شدن وضعیت سیاسی، حقوق بشری، به ویژه حقوق زنان و ناتوانی طالبان در عملی ساختن وعده‌هایش نسبت به مردم افغانستان» گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی اتحادیه اروپا اخبار افغانستان سازمان همکاری اسلامی اتحادیه اروپا اخبار افغانستان نماینده ویژه اتحادیه اروپا سازمان همکاری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۴۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می‌تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان، بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رزیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین ضمن استقبال از پیشنهادات حسین امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

کد خبر 6096730

دیگر خبرها

  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان